4e week - Reisverslag uit Kampala, Oeganda van Larissa Nieuwkerk - WaarBenJij.nu 4e week - Reisverslag uit Kampala, Oeganda van Larissa Nieuwkerk - WaarBenJij.nu

4e week

Door: Larissa

Blijf op de hoogte en volg Larissa

04 Maart 2014 | Oeganda, Kampala

Hoi lieve allemaal hier ben ik weer !

Woensdag:
Vanmorgen eerst les gehad over diabetes dit is voor alle dokters en verpleegkundige in een groot lokaal, het werd zelfs in het Engels verteld en ik dacht weet je dit niet als dokter zijnde? Maar goed na 2,5 uur weer naar de afdeling naar het lab de apotheek geweest om medicatie op te halen deze gelijk uitgedeeld het was veder rustig op de afdeling er waren weinig patiënten savonds heerlijk aardappels met groente gegeten dat is best wel lekker na 3 weken geen prakkie.

Donderdag:
Oeps weer te laat ik begin al aardig op de Afrikanen te lijken. Weer begonnen met de visite wat natuurlijk weer 3 uur duurde ondertussen al wat infusen gered en wat bloed geprikt na de visite weer met alle dossiers richting de apotheek en naar het lab daarna alle medicatie weer gecontroleerd en uitgedeeld tijdens dat ik dat aan het doen was kwam de ambulance aan met een vrouw die was gevallen met de boodha boodha helemaal onder het bloed de ambulance had er 3 uur over om bij het ziekenhuis te komen en wat hebben ze gedaan alleen een venflon geprikt geen vocht niks aangehangen en die vrouw ging dood van de pijn was echt heel zielig. We hebben haar snel wat gegeven tegen de pijn en al haar wonden schoongemaakt dit was nog best een hele klus, en moesten er ook nog foto’s gemaakt worden. Gelukkig had ze niets gebroken hoorde ik de volgende dag. Savonds hier gegeten, we hebben een nieuwe kok die kan echt super koken hij doet het alleen wel op zijn Afrikaans dus je moet om 5 uur betellen dan kun je om half 9 eten ;)

Vrijdag:
Laatste dagje van de week werken natuurlijk weer begonnen met de visite ja het wordt een beetje eentonig zo ;) ook weer naar de apotheek en het lab geweest terwijl ik bezig was met antibiotica geven werd ik opeens geroepen door een student dat is nu moest komen, er zijn op de afdeling 4 isolatiekamers waar HIV patiënten liggen, er lag een meisje van 24 jaar oud met HIV ze was opeens erg benauwd geworden lag helemaal te trillen in bed dus gelijk actie ondernomen en de arts laten bellen die kwam gelukkig best snel (helaas hoorde ik maandag dat ze zaterdag is overleden ) savonds hadden we een bbq bij een paar Nederlands die zijn verhuist daarna naar een discotheek geweest dit was echt super leuk het was een luxe discotheek met airco heerlijk en leuke muziek, we hebben ons dus weer goed vermaakt!

Zaterdag:
Uitgeslapen en eigenlijk niet zo veel gedaan, het was hier gezellig dus ben zijn we hier gebleven savonds weer een bbq gehad en met zijn alle hier wat gedronken op het gezellige dakterras en een beetje op tijd naar bed gegaan.

Zondag:
Een beetje op tijd uit bed het was super lekker weer dus zijn we naar het zwembad gegaan maar daar lagen we ongeveer 2 uur in het zonnetje ging het opeens regenen dit duurde een half uur en daarna liet de zon zich niet meer zien dus maar weer weg gegaan. Hier even voetbal gekeken en uit eten geweest.

Maandag:
Vandaag weer werken, ik was weer rond kwart voor 9 op de afdeling waar de hoofdzuster vroeg of ik vandaag op de ok meewilde lopen ja dat wilde ik wel, bij de operatiekamers werd ik heel vriendelijk ontvangen en kreeg ik gelijk een rondleiding ze hebben 4 operatiekamers en een uitslaapkamer. Er kwam gelijk een zwangere vrouw binnen die een keizersnede kreeg dus mocht ik gelijk meekijken echt super leuk. Terwijl ze bezig waren met de operatie liepen er steeds mensen heen en weer stond de deur gewoon een tijdje open en zat ik even te kijken naar de verpleegkundige die gewoon met ringen armbanden en kettingen om staan, en maar zeggen dat alles steriel is nou ik geloof er niks van. Daarna nog een keizersnede gezien, een darm operatie waar ze gewoon heel je buik open snijden van net onder de borst tot het schaambeen dit was wel heel gaaf om te zien al die darmen eruit. Daarna nog een onderbeen ok waar ze een plaat in gingen zetten. En ja toen was het weer tijd om naar huis te gaan. Savonds samen met Daphne zelf macaroni gemaakt en dit was nog lekker ook.

Dinsdag:
Vandaag weer op de afdeling gewerkt en weer het standaard rondje gedaan visite mee gelopen naar het lab geweest naar de apotheek. Met een patiënt mee geweest voor een echo. Toen ik terug kwam had de ambulance een vrouw binnen gebracht met een fixatuur die echt helemaal ontstoken was dit stond bah dus dit gespoeld maar ja daar knapte het nog niet echt van op, dus heeft de dokter het gewoon midden op zaal onder verdoving open gesneden oeh ik moest wel even op mij tanden bijten er kwam zo veel vies uit en die vrouw had zo veel pijn.. Gelukkig zouden ze dat in Nederland nooit doen! Savonds weer pizza gegeten!

Dit was het weer van deze week, super bedankt voor alle leuke reacties echt zo leuk om te lezen ik wordt er helemaal blij van!
Tot volgende week
Hele Dikke kus en heel veel knuffels vanuit Uganda

  • 04 Maart 2014 - 19:11

    Mama:

    Heey meisje
    Wat een verschil met Nederland hè. Maar wel onwijs gaaf om allemaal mee te maken. En ook zo leuk dat je op verschillende afdelingen mag werken.
    En natuurlijk weer pizza gegeten. Maar ook aardappels met groente.
    Heel veel liefs mama




  • 04 Maart 2014 - 19:14

    Ronald:

    Hallo Larissa,

    Leuk verhaal weer! Blijft leuk om te lezen hoe je het heb daar.
    Zo te horen verveel je je echt niet :)

    Groetjes xxx

  • 04 Maart 2014 - 19:21

    Trudy Van Twillert:

    Ha die larissa,

    Ze mogen wel blij zijn dat ze jou een tijdje hebben daar. Wat kan jij je nuttig maken daar zeg! Denk je dat ze ook wel wat dingen van je aan of overnemen? Of ben jij nog te bescheiden om te vertellen dat het ook anders zou kunnen?
    Ik heb me altijd heel veilig gevoeld op de bodaboda totdat ik aan het eind hoorde dat er zoveel ongelukken mee gebeurden. Nou, dat wordt uit jouw verhaal ook wel duidelijk zeg.
    Is de eerste foto gemaakt op het dakterras van het guesthouse? ik meen het te herkennen.

    nou, ga lekker door zo. Tot je volgende verhaal.

    dag, Trudy

  • 04 Maart 2014 - 19:28

    Lisette:

    Lieve Laris,

    Wat is het een groot verschil met hier en daar!!! Maar zo te lezen maak je een hoop leuke,leerzamen maar helaas ook minder leuke dingen mee!!!

    En die operatiekamer is wel echt een grote steriele :-p kamer haha

    Have fun meid!!!!

    Liefs Lisette

  • 04 Maart 2014 - 20:35

    Lex Mokveld :

    Je maakt best wel veel dingen mee, ik vind het knap dat je na die darmtoestand trek hebt in macaroni.
    Maar gelukkig valt er naast je werk genoeg over om lekker bij te tanken.
    Kan je die dames wijs maken dat het beter voor de patiënt is als ze die opsmuk afdoen?
    Hee veel succes en een dikke kus van ank en mij, groetjes

  • 04 Maart 2014 - 23:23

    Opa En Oma:

    Heey Larissa
    Je maakt wel wat mee daar in het ziekenhuis
    Leuk dat je op de o k werk dan zie je nogwat
    In het weekend kan je best vermaken zo te lezen
    Je kijkt er zeker wel naar uit naar je eigen kamer
    Veel succes en veel plezier
    Dikke kus Opa en Oma

  • 05 Maart 2014 - 06:18

    Jolanda:

    Heey zussie,

    Wat een verhaal weer :) Je kunt echt lekker veel zien en meemaken. Bijzonder hè dat je je elke dag weer kunt verbazen over allerlei dingen.
    Heftig dat dat jonge meisje is overleden.. Vraag ik mij toch meteen af of ze in Nederland ook overleden zou zijn.
    Wel fijn dat je het zo naar je zin hebt en buiten het werken zoveel leuke dingen doet!
    Geniet ervan kanjer!

    Dikke kus Jo

  • 05 Maart 2014 - 07:50

    Frank:

    Leuk om je belevenissen weer te lezen, je verveelt je in ieder geval geen dag!
    Moet wel lachen om je stukjes, je wisselt van de meest vreselijke wonden naar wat je die dag hebt gegeten :D

    Groeten,

    Frank

  • 05 Maart 2014 - 10:31

    Nienke:

    He moest idd ook lachen om de open wonden en daarna wat je gegeten had. Wel belangrijk dat je daar geen last van hebt! Hihi groetjes Nienke

  • 05 Maart 2014 - 12:54

    Elise:

    Hoi Laris,

    Super gaaf te lezen wat je daar allemaal mee maakt! Ik kan het mij haast niet voorstellen dat het in zo'n land er dan zo aan toe gaat, super dat je ons zo mee kan nemen op je reis. Wat hebben wij het in Nederland dan maar goed he. :)

    Nog heel veel plezier met alle ervaringen die je daar op doet.

    Liefs Elise

  • 05 Maart 2014 - 13:37

    Jaimy:

    Fijn te lezen dat je je draai een beetje hebt gevonden!
    Leuk ook dat je in de weekenden wat te doen hebt!!

    P.s; Die man op die brommer is dat de kok? :-)
    Liefs x

  • 06 Maart 2014 - 09:34

    Joke:

    Lieve Laris

    Ik vind het toch wel heftig wat je meemaakt. Bewondering heb ik voor je. Je schrijft je verhalen namelijk ook precies zoals je bent. Inderdaad, zoals hier boven al benoemd is, smeuige details en dan je avondeten beschrijven.
    Ik kan eerlijk gezegd niet wachten op je volgende blog

    Liefs Joke

  • 06 Maart 2014 - 16:44

    Marjolijn:

    he Larisje.

    wat een avonturen weer zeg..zal daar niet saai zijn :) lekker eten.. (onder andere je zelf gemaakte macaroni ; ))bijzondere en heftige dingen die je meemaakt in het ziekenhuis..en leuke feestjes in de weekenden..
    meis Ik kijk uit naar je volgende blog.

    dikke kus Marjolijn

  • 07 Maart 2014 - 17:25

    Leontien:

    Hey meis!

    Leuk verhaal weer en je maakt ook echt wel heftige dingen mee zeg.
    Lijkt mij niet altijd makkelijk.
    Maar je doet het volgens mij super en ben blij dat je het zo naar je zin hebt daar.
    Jij liever dan ik hoor op de o.k. ;)

    Kus Leontien

  • 10 Maart 2014 - 20:21

    Gaby:

    hoi Larissa,

    als ik het zo allemaal lees dan krijg ik de kriebels om weer in een ziekenhuis te gaan werken, maar niet zo ver weg hoor!
    nee dan liever in Veghel vlak bij mijn nieuwe huis. het is een lekker plekje meisje, heerlijk.
    morgen ga ik naar je moeder voor haar verjaardag en lekker bijkletsen. jij ook alvast gefeliciteerd.
    liefs Gaby

  • 11 Maart 2014 - 11:29

    Desire:

    Hoi Laris!

    Super leuk om je verhalen te lezen en wat maak je super leuke dingen mee!!

    Heel veel plezier meis! Kijk alweer uit naar je volgende verhalen.

    Liefs Dees

  • 11 Maart 2014 - 19:46

    Kim Groenewegen:

    He lariss!
    Wat leuk je verhalen...ben hardop aan het lachen als ik het lees!
    Stuiterbal! ;)
    Veel plezier nog daar!
    groetjes xx

  • 12 Maart 2014 - 10:18

    Resi:

    Superblog!!!
    lees ze met plezier!!!
    veel plezier

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Oeganda, Kampala

Uganda

Vrijwillergerswerk in het ziekenhuis

Recente Reisverslagen:

08 Mei 2014

weer thuis in het regenachtige kikerlandje

02 Mei 2014

Laatste week Uganda

24 April 2014

Verhaal 9

16 April 2014

Week 10 alweer

11 April 2014

Op safari
Larissa

Ik ben Larissa in het dagelijks leven werk ik als verpleegkundige. Ik ga graag in het weekend en door de weeks met mij vriendinnen drankjes drinken en houd natuurlijk van shoppen. Ik ga nu voor 3 maanden vrijwilligers werk doen in Uganda ik ga dat doen door in een ziekenhuis te gaan als verpleegkundige. Ik hoop dat iedereen met veel plezier mijn verhalen zal lezen. Xliefs

Actief sinds 31 Jan. 2014
Verslag gelezen: 288
Totaal aantal bezoekers 7077

Voorgaande reizen:

06 Februari 2014 - 06 Mei 2014

Uganda

Landen bezocht: