Werken in het ziekenhuis - Reisverslag uit Kampala, Oeganda van Larissa Nieuwkerk - WaarBenJij.nu Werken in het ziekenhuis - Reisverslag uit Kampala, Oeganda van Larissa Nieuwkerk - WaarBenJij.nu

Werken in het ziekenhuis

Door: Larissa van Nieuwkerk

Blijf op de hoogte en volg Larissa

25 Februari 2014 | Oeganda, Kampala

Hoi lieve allemaal hier weer een flink verhaal van mij, ik hoop dat jullie het met veel plezier lezen!

Maandag:
Vandaag een dagje mee met een Nederlands meisje (Daphne) naar een school voor verstandelijk en geestelijk beperkte we liepen mee met de ergotherapie ja Jo hier had jij ook nog een hoop kunnen doen ;) de school zag er veder heel netjes uit er wonen ongeveer 150 kinderen, veel kinderen met een lam handje en veel kinderen met het syndroom van down. Smorgens hebben we oefeningen gedaan met een paar kinderen puzzels maken enzo. Smiddags kwam er een band optreden dus daar met zijn alle bij gekeken en mochten de kinderen zelf ook nog muziek maken erg leuk!

Dinsdag:
Nog een dagje mee met Daphne smorgens weer oefeningen gedaan met een paar kinderen en smiddags gingen we snoezelen met de kinderen dit was echt bizar de kinderen moest in hun onderbroek op een matras gaan liggen en moesten wij spetters water over de kinderen heen gooien en weer afdrogen met sponzen en kammetjes over die kinderen heen ja ik vond het echt heel raar. In Nederland snoezelen ze toch wel heel anders dan hier. Savonds weer pizza besteld lekker

Woensdag:
Vandaag met vol goede moed naar het nurses kantoor ik had al allemaal spook verhalen gehoord. Ik hoopte zo dat mij nurses kaart klaar was, ik moest even gaan zitten want die meneer was even koffie aan het drinken na 15 minuten pakte hij mij nurses kaart jeehh hij was klaar ik moest nog een soort interview afnemen wat natuurlijk onwijs goed ging met mij beste Engels ;). Daarna gelijk door naar het ziekenhuis om alles te regelen, ik kon het bijna niet geloven maar ik mag gewoon echt morgen aan de bak.

Donderdag:
Jeehh mijn eerste officiële werk dag ik moest mij om half 9 melden bij de administratie nog even wat dingen geregeld en werd ik naar een afdeling gebracht het was een hele grote zaal met ongeveer 15 bedden zonder gordijnen. Er lagen denk ik 8 patiënten en overal zat familie. Ik kon me omkleden in mij zusterjurk en kon mij aansluiten bij de visite wat 3 uur duurde pff dat was wel erg lang. Daarna medicatie opgehaald bij de apotheek en medicatie uitgedeeld alle patiënten betalen hier hun eigen medicatie dus krijgt iedereen alle medicatie in 1 x en moeten zij zelf uitzoeken wanneer zij iets innemen ook krijgen ze alle antibiotica in 1 x zo in de venflon iedereen gaat kapot van de pijn. Nog een röntgenfoto laten maken met een patiënt en ik wilde gelijk naar boven lopen maar we moesten 15 minuten wachten op de foto ohja hier gaat natuurlijk niks via de computer. Daarna mocht ik weer naar huis het was een leuk maar ook een pittig dagje.

Vrijdag:
Om half 9 stond ik aangekleed op de werkvloer weer eerst visite gelopen tot half 12, daarna alle verpleegopdrachten uitgevoerd bloed geprikt en weg gebracht medicatie opgehaald en uitgedeeld, samen met een verpleegkundige een nieuwe patiënt opgenomen die was gevallen met de boodha boodha oei ze lag helemaal open echt heel pijnlijk. Ook nog even een rondleiding gekregen door het ziekenhuis je hebt ongeveer 6 verschillende gebouwen met allemaal aparte afdelingen. Even overlegt of ik nog wat kan switchten van afdeling en ik ga ook nog vragen of ik een paar dagen mee op de ambulance mag. Savonds zijn we met zijn alle uit eten geweest en daarna naar een huisfeest dit was echt bizar gewoon even 250 mensen in een huis en achtertuin waar een dj stond te draaien je moest alleen wel je eigen drank mee nemen. Het was echt een super leuk feest maar wat een gekkenhuis... er waren erg veel blanken zelf ook nog een paar Nederlanders ontmoet.

Zaterdag:
Brak van vrijdagavond, het was onwijs lekker weer dus zijn we even naar het zwembad gegaan daar ongeveer 3 uurtjes gelegen. Bij het guesthouse gegeten en nog een drankje en spelletje gedaan daarna heerlijk naar bed gegaan.

Zondag:
Met zijn 4e naar een hotel hier in de buurt gegaan waar we heel de dag konden zwemmen het was vandaag weer erg warm dus na 5 minuten op mijn bedje moest ik alweer het water in. Daarna met zijn alle naar de tennisbaan ik heb zelf maar gekeken ik dacht als ik ga tennissen blijft die ballen jongen rennen (haha die zit bij de prijs inbegrepen). Daarna zijn we naar het nieuwe huis van 3 oude guesthouse bewoners geweest echt een mega groot huis super mooi daarna met zijn alle uit eten geweest.

Maandag:
Om half 9 weer aangekleed op de afdeling de artsen waren er nog niet dus heb ik eerst geholpen om de medicatie die ze op de afdeling hebben te tellen en te ordenen. Daarna een beetje meegelopen met de visite iets meer met de verpleegkundige omdat die gelijk alle verpleegkundige taken uitvoerden zoals bloedprikken antibiotica geven ect. het is wel fijn want familie helpt de patiënten met wassen dus dat hoeven wij niet te doen. Daarna het wonden rondje gedaan sommige wonden zijn wel echt heel vies... Daarna weer naar het lab geweest en naar de apotheek. Toen we terug kwamen werd een nieuwe patiënt binnen gebracht ook gevallen met de boodha boodha nee hoor mam die dingen zijn helemaal niet gevaarlijk ;). Daarna nog even verband geknipt om gazen van te maken.

Dinsdag:
Oeps iets te laat weg gegaan vanuit het guesthouse, gelukkig had niemand het door dat ik een kwartiertje later was. Ze waren nog niet in visite dus heb ik eerst even medicatie gecheckt samen met een verpleegkundige. Tijdens de artsen vistie weer de taken alvast uitgevoerd het gaat best wel vlug hoe snel je dingen op pakt en zelf wil en kan doen. Vandaag ook mij eerste bloedtransfusie meegemaakt hup gewoon dat bloed aanhangen infuus helemaal open geen controles niks binnen 2 uur was het zakje leeg ik stond echt met mij mond vol tanden ik vertelde hoe dat in Nederland gaat dat vinden ze hier maar onzin ;) Ook nog medicijnen opgehaald en uitgedeeld, en een paar kleine dingentjes zoals gazen gevouwen en wattenbol propjes gemaakt ja ze maken hier alles zelf. Nog een patient binnen gekregen deze was niet zo heftig een mevrouw met buikpijn. Savonds weer pizza besteld!

Heel veel liefs en een dikke knuffel vanuit Uganda

P.S Echt super bedankt voor alle leuke reactie echt heel erg fijn om te lezen! Ik probeer er om de week wat op te zetten dus ik zal jullie elke week even lastig vallen ;) haha

  • 25 Februari 2014 - 18:27

    Lian:

    Hooi Larissa,

    Super leuk om te horen dat het goed met je gaat en dat je nu lekker in het zkh werkt! Meid heel veel plezier

    Liefs Lian

  • 25 Februari 2014 - 18:30

    Lisette:

    Jeetje Laris,

    Wat een hoop leuke dingen heb je weer mee gemaakt! En wat gaat dat allemaal anders. Gister nog heel toevallig twee zakjes bloed moeten geven en ja hoor eerst voor het aanhangen en 10 minuten laten en bij afsluiten haha

    En wanneer komen die foto's is van je om een impressie te geven hoe het er daar uitziet en hoe jij volop geniet van de zon, zwembad en cocktails haha

    X Liset

  • 25 Februari 2014 - 18:35

    Jolanda:

    Heey lief zusie!

    Wat gaaf om je verhaal te lezen! Leuk met de ergo mee lopen, haha die doet vast ander werk dan ik!
    Ik ben heel blij voor je dat je nu in het ziekenhuis kan werken. Daar kwam je tenslotte voor!
    Het is echt zo anders dan in Nederland hè! Ik vind het wel mooi dat de familie zo helpt met de verzorging. Ze kennen daar vast ook geen bezoekuren haha.
    Heerlijk dat je in het weekend zo van het weer kan genieten!

    Veel plezier meis en een dikke kus
    Jo

  • 25 Februari 2014 - 18:38

    Jaimy :

    Hè meid! Zeker een lang verslag hihi. Niks lastig vallen, vind het onwijs leuk om te lezen hoor! Hèhè het duurde eventjes maar toch eindelijk aan het werk in het ziekenhuis. Bizar om te lezen dat alles er zo anders aan toe gaat daar zeg! Leuk dat je zo lekker snel je draai hebt gevonden. Enne .. Lekker elke dag pizza? Hihi lekker hoor!! Beter als die rijst zeker! ;-)

    Ga je er eigenlijk ook nog foto's opzetten? Of doe je dat allemaal bewaren voor als je terug komt? :-) Ben wel benieuwd hoor!

    Dikke kus!!

  • 25 Februari 2014 - 18:45

    Jolanda:

    Er staan foto's op hoor! Onder aan het verslag naast de reclame advertentie.
    Heb ze er zelf opgezet, omdat Larissa haar internet nogal traag is, dus ik weet het zeker :-)

  • 25 Februari 2014 - 18:45

    Jaimy:

    Oooo! Ik zie nu pas de foto's allemaal staan!! (Heel bijdehand van mij ;-)
    Wat leuk dat onze beer een mooi plekje heeft gekregen! Hihi.
    En dat zusterpakje staat je ook wel heel goed al zeg ik het zelf! Haha

    Supergaaf met de foto's erbij! Nu krijgen we hier ook een nog beter beeld bij alle verhalen!
    Dikke kus! X

  • 25 Februari 2014 - 19:03

    Marit:

    Hey Laris,

    Wat leuk om weer wat te lezen. Gaaf dat je begonnen bent in het ziekenhuis!
    Je ziet er geweldig uit in je zusterpakje.. hihi
    Wat een duidelijke verschillen al, die AB hup erin.. haha !
    Lekker die zwembad momentjes ook. Geniet ervan!

    Succes en plezier weer! !

  • 25 Februari 2014 - 19:03

    Marit:

    Hey Laris,

    Wat leuk om weer wat te lezen. Gaaf dat je begonnen bent in het ziekenhuis!
    Je ziet er geweldig uit in je zusterpakje.. hihi
    Wat een duidelijke verschillen al, die AB hup erin.. haha !
    Lekker die zwembad momentjes ook. Geniet ervan!

    Succes en plezier weer! !

  • 25 Februari 2014 - 19:03

    Marit:

    Hey Laris,

    Wat leuk om weer wat te lezen. Gaaf dat je begonnen bent in het ziekenhuis!
    Je ziet er geweldig uit in je zusterpakje.. hihi
    Wat een duidelijke verschillen al, die AB hup erin.. haha !
    Lekker die zwembad momentjes ook. Geniet ervan!

    Succes en plezier weer! !

  • 25 Februari 2014 - 19:06

    Marit:

    Hey Laris,

    Wat leuk om weer wat te lezen. Gaaf dat je begonnen bent in het ziekenhuis!
    Je ziet er geweldig uit in je zusterpakje.. hihi
    Wat een duidelijke verschillen al, die AB hup erin.. haha !
    Lekker die zwembad momentjes ook. Geniet ervan!

    Succes en plezier weer! !

  • 25 Februari 2014 - 19:51

    Opa En Oma:

    Hallo meisje
    Wat een mooie verhalen Leuk dat je eindelijk begonnen ben in het ziekenhuis
    Je zusterpak staat ook heel leuk
    Zo te lezen heb je je draai wel gevonden
    Leuke foto,s Vermaak je maar lekker in het weekend en neem een wijntje van mij
    Dikke kus van opa en oma

  • 25 Februari 2014 - 19:56

    Joyce:

    Heej laris,

    Leuk en bijzonder je verhalen. Toch gek om te horen hoe makkelijk ze daar overal mee om gaan. Wel super toffe ervaringen en vast lekkere pizza daar hahah. Hebben ze je spullen al kunnen gebruiken??

    Heel vel plezier nog

    Groetjes

  • 25 Februari 2014 - 20:59

    Marjolein:

    Hoi Laris!

    Ik lees je verhalen met veel plezier!
    Fijn dat je aan de slag kan. Lijkt mij ook heel bizar om te zien hoe het er daar aan toe gaat. Wat leven wij dan in een keurig land ;)
    Lekker zonnen, feestjes en pizza... Wat wil je nog meer?!

    Liefs

  • 25 Februari 2014 - 21:02

    Marjolein:

    Geweldige jurk trouwens! Staat je prachtig :))

  • 25 Februari 2014 - 21:11

    Lex Mokveld :

    Hee kanjer stoer wat je tot nu hebt meegemaakt.
    Je kan wel zien dat de mode daar achter loopt, dat pak is geen haute couture.
    Lekker dat je daar kan zwemmen en af en toe kan chillen.
    Hee ik ben trots op je en als er nog wat geschilderd moet worden dan moeten we als groep nog maar een keer aan de bak.
    Hee veel succes and kick Some ass.
    Dikke kus Lex.

  • 25 Februari 2014 - 21:58

    Joke:

    Hoi Larissa

    Eindelijk!! Nu het echte werk. Daar, waar je voor gekomen bent. Ik denk, dat wij allen op de afdeling wel weer in zo'n "zusterjurkje" willen. Vind je het goed, dat ik een stukje met die prachtige foto plaats op het intranet?
    Liefs
    Joke

  • 25 Februari 2014 - 22:18

    Mama:

    Heey meisje

    Wij worden natuurlijk al heel erg op de hoogte gehouden maar het is weer erg leuk om je verhalen te lezen. Die boodha boodha lijkt mij nog geen optie gebeuren wel veel ongelijken mee. Ben eigenlijk wel benieuwd hoe die eruit zien. Maak daar ook eens een foto van.
    Fijn om te horen dat je lekker je draai gevonden hebt. Nog veel plezier.
    Je zuster pakje staat geweldig. Ook leuk om mee te maken hoe anders alles gaat in het ziekenhuis.

    Heel veel liefs mama

  • 26 Februari 2014 - 08:01

    Marjolijn:

    He larisje.
    Echt super leuk om je verhalen te lezen
    Al weer een heel avontuur meegemaakt.
    Fijn dat je nu echt aan het werk bent, zal zeker wel even wennen zijn
    dat ze zo veel bepaalde dingen makkelijker denken dan in Nederland.
    Zo te horen heb je het naar je zin en heb je ook gezellige feestjes. leuk!!
    Nou meis ik verheug me alweer op je volgende verhaal.
    Dikke kus.
    Marjolijn

  • 26 Februari 2014 - 11:51

    Miranda:

    ha laris,

    super leuk om over je belevenissen te lezen! volgens mij heb je een goede combi van nuttig werk en heerlijk ontspannen en feesten :-D veel plezier! x

  • 26 Februari 2014 - 12:28

    Frank:

    Hoi Larissa,

    Top dat je nu in het ziekenhuis aan de slag kan!
    Dat verschil is wel ff wennen als ik het zo lees :)
    Veel plezier en ben benieuwd naar je volgende update.

    Groeten, Frank

  • 26 Februari 2014 - 14:07

    Anita:

    Poehhhh Laris....dat is wennen!! Maar volgens mij heb je het wel erg leuk daar! Je verhalen zijn leuk om te lezen dus ben benieuwd naar volgende week! Zet hem op zustertje!!

  • 26 Februari 2014 - 20:55

    Leontien:

    Jaaaaaaaaa, een foto in je zusterpakje! Staat je goed ;)
    Fijn dat je het zo naar je zin hebt daar en dat je ook wat vrije tijd hebt!
    Lekker van genieten.
    Wat een verschil met Nederland he dat ziekenhuis, wel gaaf om dat zo van dichtbij mee te maken!
    Ben weer benieuwd naar je volgende verhalen.

    Liefs, Leontien

  • 27 Februari 2014 - 12:52

    Petra:

    Leuke jurk Laris. Eet je niet te veel pizza. Herkennen we je straks niet meer.
    Nou gelukkig ben je nu aan de slag. Veel plezier.

    groetjes Petra

  • 27 Februari 2014 - 17:19

    Annette Waaijer:

    Hoi Laris, geweldig om die verhalen van jou te lezen. Ik ga er dan echt even voor zitten.
    sexy hoor dat jurkje dat wil ik ook ! wat een verschillen he met hier ongelofelijk. wat doen wij dan moeilijk maar bij ons gaat het denk ik minder vaak mis?? blijf vooral iedereen lastig vallen met je verhalen. groetjes !!




  • 27 Februari 2014 - 21:32

    De Tintenaren:

    Hallo Larissa

    Fijn dat je nu aan het werk ben in het ziekenhuis, gaat dat allemaal goed met familie bij de patiënte?
    Wij zijn benieuwd naar je ervaring met de down syndroom kinderen daar.
    Volgens ons zijn de pizza's wel erg lekker.
    We kijken uit naar je volgende verhaal.

    Groeten van de Tintenaren

  • 28 Februari 2014 - 18:28

    Kelly:

    He laris,
    mooi dat je nu aan het werk bent in het ziekenhuis. bijzondere ervaring denk!
    Leuke fotos ook! Geweldig dat zuster pakje ;)
    Geniet ervan! Groetjes!! xx.

  • 02 Maart 2014 - 18:55

    Lisette:

    Sorry Laris, zie je foto's nu pas!

    Zat denk gewoon helemaal in je verhaal!!! Maar het ziet er wel erg anders uit en wat een heerlijk weertje!

    Op naar de volgende verhalen :-)

    X

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Oeganda, Kampala

Uganda

Vrijwillergerswerk in het ziekenhuis

Recente Reisverslagen:

08 Mei 2014

weer thuis in het regenachtige kikerlandje

02 Mei 2014

Laatste week Uganda

24 April 2014

Verhaal 9

16 April 2014

Week 10 alweer

11 April 2014

Op safari
Larissa

Ik ben Larissa in het dagelijks leven werk ik als verpleegkundige. Ik ga graag in het weekend en door de weeks met mij vriendinnen drankjes drinken en houd natuurlijk van shoppen. Ik ga nu voor 3 maanden vrijwilligers werk doen in Uganda ik ga dat doen door in een ziekenhuis te gaan als verpleegkundige. Ik hoop dat iedereen met veel plezier mijn verhalen zal lezen. Xliefs

Actief sinds 31 Jan. 2014
Verslag gelezen: 387
Totaal aantal bezoekers 7085

Voorgaande reizen:

06 Februari 2014 - 06 Mei 2014

Uganda

Landen bezocht: