Eerste volle week - Reisverslag uit Kampala, Oeganda van Larissa Nieuwkerk - WaarBenJij.nu Eerste volle week - Reisverslag uit Kampala, Oeganda van Larissa Nieuwkerk - WaarBenJij.nu

Eerste volle week

Door: Larissa van Nieuwkerk

Blijf op de hoogte en volg Larissa

16 Februari 2014 | Oeganda, Kampala

Zondag:
Ik heb gewoon even sportief gedaan met een ander Nederlands meisje we zijn eerst naar de fitness gegaan en daarna heerlijk bij het zwembad gezeten dit was wel erg lekker toch een beetje een vakantie gevoel. Het weer is hier heel warm alleen de zon laat zich niet vaak zien, maar als die er is, is het wel gelijk bloed heet!

Maandag:
Ik zou ik naar het andere guesthouse gaan toen ik daar aankwam kwam ik er achter dat ik daar helemaal alleen was voor de eerste komende 1,5 maand nou dat zag ik niet echt zitten. Gelukkig mocht ik weer mee terug naar het geusthouse in Kampala. Wel niet meer in mijn eigen kamer maar ik ben blij dat ik hier weer terug kon komen. Voordat we weer terug gingen zijn Sander (de baas van het guesthouse) en ik even langs het ziekenhuis geweest waar de dokter natuurlijk niet te vinden was dus hebben we eerst even wat gegeten een uurtje later was hij er we kregen een rondleiding en er werd van alles uitgelegd leuk ik had er zin in. Terug in het guesthouse keek iedereen raar op dat ik er weer was maar iedereen gaf me groot gelijk dat ik hier bleef.

Dinsdag:
Vroeg uit de veren omdat ik nu 2 uur heen en terug moet reizen met het openbaar vervoer drama dus gelukkig ging er iemand van het guesthouse een stukje met me mee. Na een lange ellendige reis aangekomen in het ziekenhuis waar ik niet werd opgevangen ik moest alles uit me zelf doen dat is wel even wennen wij zijn in Nederland erg verpest met dat soort dingen. Jammer genoeg kreeg ik geen begeleiding en kon ik de dokter nergens meer vinden. Er was een verloskundige bezig met haar spreekuur waar ik maar even bij ben gaan zitten en later op de middag heb ik nog even met een verpleegkundige meegelopen letterlijk meegelopen ze lag niets uit en zei ook niet zo veel… De terug weg er 3 uur overgedaan om weer in het geusthouse te komen en heb ik even mij verhaal verteld. Gelukkig is er hier in de buurt 3 km veder op nog een ziekenhuis dus ga ik daar morgen even kijken misschien hebben ze me daar wel nodig. Savonds met alle Nederlands pizza bestelt 2 halen 1 betalen we blijven toch Holladers he ;)

Woensdag:
Ah me lieve broertje jarig nogmaals gefeliciteerd!! Vandaag om kwart voor 9 met de boodha boodha naar het nieuwe ziekenhuis gegaan ik vond het best wel spannend allemaal zo in mijn eentje ik heb eerst de receptie gezocht deze kon ik gelukkig makkelijk vinden toen werd ik ergens anders heen gestuurd waar ik mijn verhaal zo goed als heb gedaan. Ik moest de organisatie een mail laten sturen zo gezegd zo gedaan. De rest van de dag lekker in de zon film zitten kijken. Savonds zijn we met 4 Nederlands en 1 Engelse naar een lokaal restaurant geweest waar we een groot stuk spons brood kregen met hoopjes kip, sla, rijst ect. waar je dat dat spons brood moest indopen ja wat zal ik nu zeggen het smaakte redelijk het was erg zuur, niet echt mijn lievelingseten.

Donderdag:
Vandaag mij lieve vriendinnetje Daisy jarig nogmaals Gefeliciteerd!! Vandaag weer terug gegaan naar het ziekenhuis met de mail van de organisatie die heeft ze doorgelezen en toen moest ik naar een andere mevrouw die van de administratie is. Ik moest van haar een motivatiebrief schrijven, en een kopie van mijn paspoort en diploma hebben. Dus even de hulp van me lieve moedertje ingeschakeld nog bedankt mam!! En hup het was geregeld toen weer terug naar het ziekenhuis met nog iemand van het guesthouse die erg goed Engels spreekt en mij een beetje kan helpen. Vanaf dat ziekenhuis werden we naar het nurses kantoor gestuurd omdat ik al verpleegkundige ben en hier wil gaan werken moet ik geregistreerd worden en krijg ik een super viezer die mij begeleid de eerste week en daarna mag/moet ik het zelf gaan doen maar ik kan wel telkens terug vallen op haar hier moet natuurlijk wel voor betaald worden.. maar ah wij naar het nurses kantoor waar ik een heel A4tje kreeg met wat ik allemaal nodig had van een CV tot aan een Engels spreek verklaring gelukkig heb ik voordat ik hier heen ben gegaan een cursus Engels gedaan ;)! Nou dus hier heel de dag mee bezig geweest. Savond weer uit eten geweest in een klein gezellig restaurant waar we buiten zaten op de eerste verdieping waar we zo uitkeken over de taxiplaats van Kampala geloof mij dat is echt gaos niet normaal alles rijd kris en kras door elkaar echt bizar.

Vrijdag:
Vandaag weer terug naar het nurses kantoor waar ik alle papieren heb ingeleverd hopelijk klopt alles nu! Het was nog een heel gedoe om er te komen maar het is gelukt. Alleen nu is mijn nurses card pas woensdag af tjonge ik weer terug naar het ziekenhuis om te vertellen dat ik mijn nurses card woensdag pas krijg nou uit haar reactie was dit heel normaal ik moest wel gelijk mijn uniform gaan laten maken want dan was die ook woensdag klaar zei ze. Zo gezegd zo gedaan ik ben helemaal opgemeten van op tot teen als dat uniform nu niet goed zit weet ik het ook niet meer ;). Zo hehe als het goed is, is nu alles wel geregeld. Alleen kan ik woensdag pas gaan werken tenminste dat hoop ik dus het zal wel donderdag worden haha. Maandag en Dinsdag mag ik mee met een Nederlands meisje naar een school voor lichamelijk beperkten ook erg leuk! Savonds uit eten geweest met zijn 6e in een luxe restaurant het was echt super lekker. Daarna naar een discotheek gegaan met zijn alle op te stappen. Het was weer super gezellig er liepen best veel blanken rond dus dat kwam mooi uit dan moet de aandacht een beetje verdeeld worden ;)

Zaterdag:
Toch best wel een beetje brak van gister dus lekker in het zonnetje een boek zitten lezen en gewacht totdat iedereen ontwaakt was. Ik was natuurlijk als eerste wakker het wordt ik mij kamer namelijk een sauna sochtends. Smiddags met zijn 4 naar een kleding/schoenenmarkt geweest wat een goas zeg iedereen loopt door elkaar en het zijn hele smalle padjes iedereen wil wat aan je verkopen.. Savonds voor het eerst een rolex gegeten dat is een soort pannenkoek met gebakken ei ja best lekker eigenlijk. Savonds met zijn alle op het dakterras een biertje gedaan totdat de stroom uit viel dag internet dag licht dus maar met de kaarsen op tafel en een beetje optijd naar bed.

Zondag:
Vandaag naar het Victoria Lake geweest samen met een Nederlands meisje, we zijn met de boodha boodha en de matatoes (een taxibusje) erheen gegaan het was ongeveer een uurtje toeren. Het meer zag er super mooi uit en het meer is onwijs groot er waren allemaal mensen op het water met bootjes er zat een leuk strandje bij daar even lekker kunnen zonnen en wat gegeten. Na een paar uur weer terug gegaan naar het guesthouse.
Morgen mag ik met mee naar een school voor lichamelijk beperkte kinderen en dan hopen dat woensdag mijn nurses card klaar is dan kan ik eindelijk in het ziekenhuis gaan beginnen jeehh.

Heel veel Liefs en een Dikke knuffel

P.S. op mijn eigen nummer ben ik niet zo goed te bereiken ik kan alleen op mijn eigen nummer met wifi dus heb ik hier een internet kaart gekocht, mocht je het leuk vinden om mij te appen ;) dan naar dit nummer +256 789393513
P.P.S. foto’s volgens :D

  • 16 Februari 2014 - 17:56

    Jolanda:

    Heey lieffie!
    Gaaf dat je naar het Victoria meer bent geweest :D
    Wat een gedoe allemaal hè, om daar wat te doen! Terwijl je nog wel vrijwilligers werk komt doen.. Maarja hopen dat je woensdag aan de slag kunt, dan ben je de rest wel weer vergeten. Succes morgen op de school! Ben benieuwd wat je ervan vindt :)

    Dikke kus Jo

  • 16 Februari 2014 - 18:23

    Lisette:

    Laris, wat een verhaal toch weer! Een ding weet ik wel die pepers kon je wel thuis laten :-)

    Ik hoop dat je woensdag dan echt aan de slag kan gaan als nurse! Suc6 op de school morgen, zal ook een mooie ervaring worden denk ik!

    Meid geniet van alles! X

  • 16 Februari 2014 - 19:08

    Mama:

    Heey meisje

    Er is wel heel veel voor nodig om vrijwilligerswerk te doen!!! Maar hopelijk
    Is het nu allemaal goed geregeld zodat je straks eindelijk aan de slag kan
    Want daar kom je immers voor.
    Leuk om te horen dat je het in het guesthouse goed naar je zin hebt.
    Heel veel werk plezier gewenst en tot horens maar weer.

    Heel veel liefs mama

  • 16 Februari 2014 - 19:48

    Jaimy:

    Hè meid! Jeetje zeg wat een gedoe en rompslomp allemaal zeg. Dat was vast even flink balen dat je nog niet terecht kon in het ziekenhuis! Hopelijk is straks alles een beetje snel geregeld en kun je lekker aan de slag. Want dat is immers waar je voor gekomen bent. Heerlijk dat je lekker in dat andere guesthouse terecht kunt. En gewoon kunt blijven! Ook wel lekker vertrouwd. Zo te lezen heb je al een hoop gedaan en gezien, en vermaak jij je wel! Fijn om te horen zeg. Het eten zal de ene keer meevallen en de andere keer tegen, hier was jij al wel een beetje op voorbereid toch? Hopelijk blijft het wel smaken! Misschien nog een keertje pannenkoeken? Hihi. Geniet van je vrije daagjes nog even en veel plezier en succes in het ziekenhuis van de week!!!! Dikke kus xxxx

  • 16 Februari 2014 - 20:06

    Trudy Van Twillert:

    Ha die Larissa,

    Wat een herkenbaar verhaal. Ik kan je zo zien zitten op het dakterras van het guesthouse (ik heb in Kampala in hetzelfde gezeten) of achter op een bodaboda. Alleen had ik gelukkig wel gelijk werk. Daar kom je tenslotte voor. Wat een gedoe hé? Nou nog een paar dagen de toerist uithangen, dan kun je lekker aan de slag.
    veel plezier daar!

  • 16 Februari 2014 - 20:31

    Opa En Oma:

    Hallo Larissa
    Wat een leuke verhalen Je maakt daar wel wat mee voordat je daar eens in het
    ziekenhuis mag gaan werken
    Je heeft al heel wat gezien Je kan je best vermaken
    Veel succes op school de eerste 2 dagen
    En hoop dat je Woensdag kan gaan beginnen
    Veel gr opa en oma en een dikke kus

  • 16 Februari 2014 - 20:38

    Pappie:

    he hoi larissa
    wat een weekje zo. maar ik had toch wel wat meer van je eerste ziekenhuis werkp;ek verwacht.
    maar ja afrika hoop toch dat je woensdag wel lekker aan de slag kan.
    want je ben er niet heen gegaan om vakantie te vieren. ( of toch wel haha)
    als je in de discotheek ben geef je toch zeker wel een demonstratie luchtgitaar spelen want dat
    kunnen die soepele afrikanen niets van maar dansen dat kunnen ze wel he.
    afgelopen week 3 x toneeloptreden gehad ging best goed mijn tekst starten in het engels maar
    dat is voor ons appeltje eitje toch. we hadden wel bijna 3 x een volle zaal dus dat was leuk.
    marzel en een dikke doei van pa

  • 16 Februari 2014 - 21:42

    Marjolein:

    Wat een gedoe!!
    Maar zo te horen geef je niet op, het zal zeker lukken!
    Fijn dat je het naar je zijn hebt in het guesthouse, ook dat zijn leuke ervaringen

  • 16 Februari 2014 - 21:47

    Leontien:

    Hey Laris!

    Heb me ook maar aangemeld voor je blog.
    Wil natuurlijk graag weten wat je allemaal meemaakt daar!
    Gelukkig heb je het naar je zin in het guesthouse en kun je daar gezellig blijven.
    Wat een gedoe met dat ziekenhuis, gaat toch heel anders dan hier. ;)
    Hopen dat je woensdag echt kunt beginnen, nurse Larissa. We wachten wel op de fotos van je uniform. ;)
    Ben benieuwd naar je volgende verhalen.
    In ieder geval heel veel plezier en succes komende week!

    Liefs, Leontien

  • 16 Februari 2014 - 22:19

    Mariska (collega Rdgg):

    Jeeeeeetje Laris, wat een gedoe!! ik vind je echt zo stoer, alles zo regelen, topper!!
    Heel veel plezier morgen, ik hoop dat je woensdag dan echt aan de slag mag!
    Zet m op!
    Xx

  • 16 Februari 2014 - 22:26

    Nienke:

    Nog even en je kan aan de slag. Ben benieuwd hoe zo'n schooltje er daar uit ziet! Veel plezier :-) groetjes Nienke

  • 17 Februari 2014 - 21:07

    Daisy:

    Wat leuk om weer een verhaal te lezen, en wat heb je al veel gedaan te eerste week!
    Jammer dat je nog niet kan werken, maar hopelijk gaat het straks helemaal goed komen in het andere ziekenhuis.
    Super leuk dat je daar een leuke nederlandse meid hebt ontmoet, zo ga je wel net iets meer ondernemen samen.
    Vond het super leuk dat je donderdag belde, ik hoop je snel weer te spreken.
    hele hele dikke zoen!!

  • 17 Februari 2014 - 21:09

    Daisy:

    Wat een leuke foto's trouwens, zo krijg ik een beeld bij waar je nu 3 maanden verblijft.
    Ziet er in de stad allemaal wel druk uit trouwens, hahah zeker wel even wennen?

  • 17 Februari 2014 - 22:19

    De Tintenaren:

    Wat een gedoe zeg om aan het werk te komen. We hopen dat je uniform past en goed zit. Fijn dat je je toch kan vermaken. Veel plezier op school morgen en vanaf woensdag op je werk. Hou ons op de hoogte van je ervaringen.
    groeten van de Tintenaren.

  • 20 Februari 2014 - 14:34

    Petra (collega Rdgg):

    Hoi Larissa,
    Wat een avontuur. Zou niks voor mij zijn. Ik ben niet zo avontuurlijk aangelegd. Jij mag denk ik voortaan alle engels sprekende patienten opnemen. Ik hoop dat alles snel voor je geregeld wordt. Wel even wennen dat alles niet op tijd gaat zoals in ons kikkerlandje. Veel plezier meid en ik lees je verslagen met veel plezie.

    groetjes Petra

  • 03 Maart 2014 - 20:55

    Fam Kleiweg:

    Ha Larissa,
    Je wat een gedoe zeg , knap van je hoe je het hebt opgelost , we wensen je veel werkplezier en geniet ervan we volgen je succes groetjes fam kleiweg

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Oeganda, Kampala

Uganda

Vrijwillergerswerk in het ziekenhuis

Recente Reisverslagen:

08 Mei 2014

weer thuis in het regenachtige kikerlandje

02 Mei 2014

Laatste week Uganda

24 April 2014

Verhaal 9

16 April 2014

Week 10 alweer

11 April 2014

Op safari
Larissa

Ik ben Larissa in het dagelijks leven werk ik als verpleegkundige. Ik ga graag in het weekend en door de weeks met mij vriendinnen drankjes drinken en houd natuurlijk van shoppen. Ik ga nu voor 3 maanden vrijwilligers werk doen in Uganda ik ga dat doen door in een ziekenhuis te gaan als verpleegkundige. Ik hoop dat iedereen met veel plezier mijn verhalen zal lezen. Xliefs

Actief sinds 31 Jan. 2014
Verslag gelezen: 327
Totaal aantal bezoekers 7083

Voorgaande reizen:

06 Februari 2014 - 06 Mei 2014

Uganda

Landen bezocht: