5de week - Reisverslag uit Kampala, Oeganda van Larissa Nieuwkerk - WaarBenJij.nu 5de week - Reisverslag uit Kampala, Oeganda van Larissa Nieuwkerk - WaarBenJij.nu

5de week

Door: Larissa van Nieuwkerk

Blijf op de hoogte en volg Larissa

11 Maart 2014 | Oeganda, Kampala

Hoi lieve allemaal hier ben ik weer met een nieuw verhaal!
Ik weet niet of jullie het nieuws de laatste tijd gevolgd hebben maar er is hier nu een anti homo en anti porno wet getekend gelukkig hebben we er tot op heden weinig last van alleen mogen de vrouwen geen korte broeken/rokjes meer aan als je over straat loopt. Er zijn namelijk 2 meiden uitgekleed midden op straat omdat ze een korte broek aan hadden, nou dat risico wil ik niet lopen dus geen korte broeken meer aan in de stad.

Woensdag:
Eerst weer les gehad over een blinde darm ontsteking ook dit duurde 3 uur ik wist niet dat je er zoveel over kun vertellen.. daarna naar de afdeling gegaan en moesten ze nog viste lopen dit duurde tot half 3 dus ik heb vandaag niet zo veel kunnen doen ook waren er geen spannende patiënten. Terug in het guesthouse was het Nederlandse stel ook weer terug voor 1 nachtje hun hebben een project voor verstandelijk beperkten om ze op te vangen en proberen het leven leuk voor ze te maken de verstandelijk beperkten maken tasjes, mandjes en oorbellen die ze nu verkopen zo leuk de oorbellen maken ze van een bier dopje dus natuurlijk even een paar oorbellen gekocht. Savonds uit eten gedaan in een leuk restaurantje waar het hamburger avond was lekker..

Donderdag:
Een dagje thuis gebleven mij buik liet me een beetje in de steek, veel geslapen en films gekeken savonds ging het gelukkig weer een stuk beter. En hebben we zelf gekookt een aardappel prutje.

Vrijdag:
Angela jarig nogmaals gefeliciteerd!! Ik was gelukkig weer top fit dus kon ik weer werken. Ik ga al steeds wat mee mij eigen gang op de afdeling ik weet steeds beter wat ik kan en mag doen. Vandaag was er een meisje van een jaar of 8 lichamelijk beperkt helemaal vergroeit onder de door lig plekken zo zielig en niemand wist wat ze er mee moesten ik heb haar moeder uit gelegd wat we in Nederland wissel ligging geven en dit voor gedaan haar moeder was zo blij dus nu hopen dat dit ook gedaan wordt.. veder nog naar de apotheek en het lab geweest. Savonds uit eten geweest bij mij favoriete restaurant na het eten zijn we met zijn alle naar Kabalakaka gegaan hier heb je 1 straat met onwijs veel clubs echt heel gaaf dus hebben we een soort kroegen toch gedaan dit was erg leuk en gezellig.

Zaterdag:
Eerst uitgeslapen en met zijn 4e aan het einde van de middag naar Jinga gegaan we zijn er met de bus heengegaan haha dat was een hele tour 2,5 uur laten waren we gearriveerd in een andere soort guesthouse waar we ook hadden afgesproken met onze Amerikaanse vriend. In het guesthouse was het onwijs druk en super gezellig ik wilde eigenlijk naar Jinga gaan om te stappen maar het was daar zo gezellig dat we maar gebleven zijn.

Zondag:
We sliepen met zijn alles op 1 zaal tenminste dat dachten we komt er midden in de nacht nog iemand bij liggen en die begon toch te snurken de hele nacht hij heeft denk ik wel 3 x heel het Staalduinse bos omgezaagd dus ik had heerlijk geslapen natuurlijk.. Lekker met zijn alle ontbeten en toen kwamen de boodha boodha’s we gingen vandaag zelf rijden ik vond het toch wel stiekem een beetje spannend en de weg die we moesten rijden was van zand bezaaid met stenen ja hoor ik zag me zelf al liggen met boodha boodha en al een stukje gereden maar vond het toch niet echt fijn vooral niet toen ze zeiden dat vrouwen hier eigenlijk niet mogen rijden dus kreeg ik een privé chauffeur. Onderweg super veel gezien allemaal kindjes die ging zwaaien ik voelde me net de koningin. We reden naar de watervallen van Jinga dit was echt zo gaaf en super mooi daar een tijdje gezeten. Onderweg wat gegeten en weer met de bus terug naar Kampala daar waren we weer rond 8 uur het was in Jinga zo stoffig dat heel mij witte truitje oranje was geworden eindelijk kon ik douche sta ik onder de douch stroom uit sta ik daar zonder licht naja hebben we dat ook weer mee gemaakt.

Maandag:
Oma jarig gefeliciteerd!! Vandaag weer een dagje gewerkt natuurlijk visite gelopen er lag een meisje van een jaar of 7 met onwijs veel brandwonden oei hoe ze die hier behandelen wens ik zelf mij ernstigste vijand niet toe ze behandelen de brandwonden met schuur borstels en dit elke 2 uur ah dat kind ik heb nog nooit iemand zo hard horen gillen om de 2 uur echt niet normaal. En natuurlijk kwam er weer een vrouw binnen die was gevallen met een boodha boodha ook de chauffeur werd binnen gebracht op de mannen afdeling, ze hadden een flinke smakkerd gemaakt allebei en moesten ook allebei naar de operatie kamer. Savonds weer zelf gekookt heel veel groente dat is ook wel weer lekker.

Dinsdag:
Mama jarig woehoe 50 jaar moeders gefeliciteerd!! Vanmorgen voelde ik me weer niet zo lekker maar toch gaan werken visite gelopen en het meisje met de brandwonden was er nog toen de dokters bij haar kwamen begon ze al te gillen ik voelde me opeens helemaal niet zo lekker een van de collega’s zei je bent net zo wit als je pak ik wist niet dat een moenzoekoe nog witter kon worden dus ben ik naar huis gestuurd daar maar wat bij geslapen gelukkig gaat het nu weer wat beter. Ik heb alleen wel even de pizza overgeslagen.

Super bedankt weer voor alle leuke reacties echt zo leuk!! Wordt er nog steeds helemaal blij van.
Heel veel liefs en heel veel knuffels van mij

p.s. de foto's volgens mij internet is erg sloom dus hopelijk lukt het op ze te uploaden.

• 11 Maart 2014 - 20:13

Nienke:

He wat een mooie foto's! Hoop dat je snel weer helemaal fit bent... Groetjes Nienke

• 11 Maart 2014 - 20:56

Jolanda:

Heey lief zusie!

Wat gaaf zeg weer allemaal!! Jinga ziet er prachtig uit en schattig die kindjes!
    Vervelend dat je ne niet lekker hebt gevoeld.. Ik kan me voorstellen dat je naar werd van dat borstelen! Weet precies hoe je je voelt :(

Nog maar 12 nachtjes tot ik je plat ga knuffelen!!

Dikke kus Jo

• 11 Maart 2014 - 21:11

Liset:

Wow.....mooie foto's van super mooie natuur!!! Je ziet er goed uit meid, ondanks je buikgriepje:-)

Vind het nog steeds erg leuk om elke keer je verhalen te lezen! Wat gaat de tijd hard voor je het weet ben je weer in het rdgg, en heb je weer hoop regels dus ga er nog lekker van genieten!!!! Je bent echt een topper!!!!!

X Liefs, Lies

• 11 Maart 2014 - 21:22

Marjolein:

Hoi Larissa!

Nu weten we eindelijk hoe een boodha boodha eruit ziet!
    Ziet er inderdaad wel gevaarlijk uit....
    Wel gaaf die tripjes door het land, dan zie je toch het meest.

Maar wat een heftig en zielige dingen zie je. Lukt het je wel om te storten dat het daar zo gaat?
    Wel fijn dat je die moeder kon helpen

• 11 Maart 2014 - 21:24

Marjolein:

Ik bedoel accepteren ipv storten.

Veel succes en beterschap!
    Je lieve familie komt al snel ;)

Liefs

• 11 Maart 2014 - 21:53

Ingrid:

Wat blijft het leuko m zo met je mee te lezen. Wat een belevenissen. Vind het stoer hoor wat je allemaal onderneemt. Geniet er nog van.

Groetjes Ingrid

• 11 Maart 2014 - 22:26

Mama:

Heey kanjer
    Wat maak je toch een hoop mee. Dat van die brandwonden borstelen lijkt mij
    ook een nare ervaring.
    Gelukkig heb je nu je eigen kamer lekker een plekje voor jezelf.
    Ik ga zaterdag mijn verjaardag vieren en zal een wijntje op je nemen.
    Knap maar weer snel op.
    Tot gauw heel veel liefs mama

• 12 Maart 2014 - 08:13

Frank:

Mooie foto's van je trip naar Jinga!
    Hoop dat je snel weer fit bent.

Frank

• 12 Maart 2014 - 11:20

Annette Waaijer:

hoi Laris niet te vaak ziek worden he,
    Dat van die anti homo wet was hier ook in het nieuws , van die anti porno wet heb ik niets gehoord. ik vraag me dan af wat je in de disco aan mag?. leuk om je verhalen te lezen behalve dan de erge dingen die je meemaakt dan . helaas is dat de werkelijkheid.
    groetjes Annette w

• 12 Maart 2014 - 12:54

Kelly:

Hee laris nou hopen dat je je snel weer beter gaat voelen!!
    wel mooie foto's!

xxx.

• 12 Maart 2014 - 14:41

Opa En Oma:

Hallo Larissa
    Wat een mooien plaats is Jiinga
    Je maakt wel wat mee in dat ziekenhuis
    Gelukkig is het in NL anders
    Gelukkig gaat het weer beter met je
    Nog even dan kom de familie naar je toe
    Geniet er van en een dikke kus van ons

• 13 Maart 2014 - 09:02

Lian:

Hooi Larissa,

Zo leuk om al je avonturen te volgen. Ik hoop dat je helemaal opgeknapt bent.
    Meid heel veel plezier en ik kijk uit naar je volgende reisverhalen.

Liefs Lian

• 13 Maart 2014 - 21:30

Lex Mokveld:

hee stoot achterlijk land hoor is het warm en moet je je benen verstoppen in een lange broek.
    Maf dat die meiden op straat uitgekleed zijn hoezo porno.
    Vaak mogen die mannen alles en de vrouwen hebben maar te luisteren en moeten zich schikken in hun lot.
    Zielig voor dat meisje met die brandwonden, maar ik heb dat weleens eerder gehoord, de achterliggende gedachte daarbij was dat door de doorbloeding het eerder zou genezen.
    Het is hartverscheurend als je dat moet doen want dat is hetzelfde als in china toen die voetjes nog ingebonden werden.
    Staan ze wel open voor andere behandelingswijzen of kan je niet op het internet om ze dat te laten zien!
    Verder krijg ik steeds meer de indruk dat je op vakantie bent gave foto's, alleen met helm zou ik niet doen je lijkt NIGT-rider wel.
    Hee ondanks de omstandigheden en de gewonden blijf ik stiekem toch jalours op je.
    HEE Girl Go For It, liefs uit delft groetjes ank en lex

• 14 Maart 2014 - 20:40

Trudy:

Hallo larissa,

Wat leuk dat je naar Jinja bent geweest. Daar heb ik een maand gezeten. Een erg leuk stadje, veel te zien en te beleven.
    Hier is het vooral over de anti-homo wet gegaan en veel minder over de anti-porno wet. Terwijl dat natuurlijk ook erg is. Want het is natuurlijk pure discriminatie!!
    Maar wat erg van dat meisje met die brandwonden. Kun je daar niet iets aan doen? Hen vertellen of laten zien dat brandwonden niet zo behandeld moeten worden? Alleen al bij het lezen krijg ik kippenvel.

nou, dag maar weer. Trudy

• 16 Maart 2014 - 14:02

Jan V Nieuwkerk:

Mooie om te zien hoe het er daar uit ziet. Je maakt wel wat mee zeg.
    Lastig die buik griepjes blijf wel goed voor je zelf zorgen.

Groetjes ui Tinte

• 19 Maart 2014 - 19:36

Kim Je Lievelingscollega :

He Laris! ... wat zie je er goed uit, leuk die fotos! .. wat kut van die korte broek ze moet niet teveel van die gekke regels gaan bedenken zolang jij er bent ;) ahgg dat kind met die brandwonden ook niet normaal dat ze dat zo behandelen...
    Liefs Kim

• 21 Maart 2014 - 10:22

Mariska, Collega Rdgg:

Hoii darling!! Wat maak je een hoop mee!! Gaaf weer je verhaal en leuk alle foto s!!
    doe voorzichtig, tot je volgende verslag! X