Week 6 - Reisverslag uit Kampala, Oeganda van Larissa Nieuwkerk - WaarBenJij.nu Week 6 - Reisverslag uit Kampala, Oeganda van Larissa Nieuwkerk - WaarBenJij.nu

Week 6

Door: Larissa

Blijf op de hoogte en volg Larissa

19 Maart 2014 | Oeganda, Kampala

Lieve allemaal, om te beginnen wil ik iedereen bedanken voor de super leuke en lieve reacties! Over de brandwonden en eigenlijk over alles wat hier anders gaat ik probeer de collega’s uit te leggen hoe wij in Nederland werken maar hier hebben ze simpel weg de materialen en de kennis niet af en toe kijken ze me best raar aan, doen jullie dat zo zeggen ze dan. Oh en trouwens mij buikje is weer helemaal de oude .

Woensdag:
Begonnen met een les wat dit keer over de zwangerschap en abortus ging dit vond ik een erg goed onderwerp al is een abortus hier niet de normaalste gang van zaken het wordt alleen uitgevoerd op medische reden. Daarna visite gelopen en natuurlijk weer een boodha boodha ongeval een heel klein baby’tje die op haar hoofd was gevallen ze had een paar flinke sneeën in haar hoofd dit werd gehecht zonder verdoving ah zo zielig en ik moest het baby’tje vasthouden. Savonds bij een dansvoorstelling geweest dit was echt super leuk wat kunnen ze hier dansen zeg.

Donderdag:
Begonnen met de visite er lag een hele zieke vrouw op de afdeling en overleed ook een half uur later een verpleegkundige verklaarde de vrouw dood de arts komt niet eens kijken terwijl hij nog op de afdeling was echt heel bijzonder. Daarna nog een meisje van 16 jaar aan een longontsteking overleden dat was best heftig want haar moeder ging echt zo hard huilen echt heel naar. Even fijn geskypt met het huisfront en lekker gegeten.

Vrijdag:
Het regende onwijs hard vandaag eerst nog zitten twijfelen of ik wel zou gaan maar ja een Nederlander laat zich niet kennen door een beetje regen. In het ziekenhuis keken ze me heel raar aan dat ik gewoon door de regen gekomen was. De arts kwam gewoon niet dus niet zoveel gedaan geen visite gelopen dus er kon niets gedaan worden dus ben ik maar wat eerder weg gegaan. Savonds heerlijk uit eten geweest met zijn alle en gaan stappen er waren echt onwijs veel blanken je vergat gewoon even dat je in Afrika was.

Zaterdag:
Vroeg uit bed we hebben een busje gehuurd en ging met 9 mensen vanuit het guesthouse een berg beklimmen het was 5 uur heen en 5 uur terug rijden onderweg veel gezien van slobbewijken tot villa wijken. De berg beklimmen was best pittig ze zeiden dat er geen trap was toen we bijna boven waren zagen we opeens een trap tjonge voor niks zo geklommen, het uitzicht was echt super gaaf en onwijs mooi op de berg een paar uur gezeten en rond te lopen. En naar beneden natuurlijk met de trap. Vanuit de auto de zonsondergang gezien dit was erg mooi, onderweg nog wat gegeten en gedronken.

Zondag:
Uitgeslapen tot 10 uur ja dat is hier uitslapen want die Afrikanen maken zoveel herrie. Het was gelukkig weer mooi weer dus konden we naar het zwembad gegaan heerlijk. Savonds had de kok allemaal hamburgers en patat gebakken lekker.

Maandag:
Weer gewerkt het begon weer met de visite wat natuurlijk weer 3 uur duurde, medicijnen opgehaald en 2 spoedgevallen binnen gekregen 1 mevrouw met erg veel buikpijn en een mevrouw die 2 weken geleden met de boodha boodha was gevallen en toch wel een dikke buik had gekregen, na een kwartier begon ze onwijs bloed braken de arts dacht aan een gescheurde milt dus ze moest gelijk naar de operatie kamer in een rolstoel via buiten gewoon 10 minuten lopen echt heel handig.. Nog even overleg gehad met de hoofdzuster over sponseringen de hoofdzuster wilde 2 papagaaien voor boven het bed en 3 nieuwe klamboes, ik wilde zelf een schermdoek omdat niemand hier privacy heeft en er stond nog een bed zonder matras dus daar ook gelijk even een matras besteld. Allemaal heel erg bedankt voor de sponseringen!! Ik ga zeker kijken of ik nog meer kan aanschaffen op andere afdelingen.
Savonds uit eten geweest bij een lokaal restaurant waar je voor nog geen euro een hele maaltijd hebt.

Dinsdag:
Het was vandaag een rustig dagje er waren maar 8 patiënten dus de visite ging erg snel en zelfs bij de apotheek ging het vlot. En ja jullie geloven het niet maar zelfs het matras en het schermdoek waren al gearriveerd ik dacht hu worden Afrikanen nu opeens snel haha dus natuurlijk even foto’s gemaakt en alle collega’s waren zo blij echt heel leuk. Gelijk met mij superveizer overlegd of ik eventueel voor een paar dagen naar een afdeling kan dit vond ze een onwijs leuk idee dus kreeg ik gelijk een rondleiding over de kraamafdeling en werd ik voorgesteld aan een verloskundige waar ik mee mocht meelopen. Savons uit eten geweest met zijn 15te een soort afscheid dineer van de Noorse meiden, daarna nog even de kroeg in geweest.

Woensdag:
Vandaag meegelopen met de verloskundige ik viel gelijk met mij neus in de boter, ik kon gelijk meekijken / meehelpen met een bevalling later op de ochtend nog bij een bevalling meegeholpen. Er was nog een vrouw druk bezig met bevallen maar dit lukte niet op de natuurlijke manier dus in de rolstoel naar de operatiekamer ik mocht meekijken bij de keizersnede helaas kwam de hulp voor het kindje te laat, en wat de artsen dan zeggen het kindje is dood ah het was toch al haar 5de kind.. hier heb je toch geen worden voor. Savonds maar even zelf gekookt spagetti met heel veel groente.

Hele dikke kus vanuit Uganda over 3 nachtjes komen Mama, Jolanda, Frank en Robin mij opzoeken en gaan we voor 10 dagen rondreizen oh daar heb ik zo’n zin in. Dus sla ik volgende week even over en krijgen jullie over 2 weken een extra lang verslag ;)

  • 19 Maart 2014 - 20:31

    Frank:

    De laatste update voor we er zelf zijn, leuk!

    Heftig zeg die donderdag, twee mensen die overlijden :(
    Gaaf dat je nu op een andere afdeling mag meelopen, altijd leuk een beetje afwisseling.

    Groeten en tot snel!
    Frank


  • 19 Maart 2014 - 20:54

    Mama:

    Heey meisje

    Ja het is wat als het je vijfde kindje is wat overlijd is dat niet erg. Inderdaad erg bizar.
    Gelukkig doe je ook nog heel veel leuke dingen. En de afwisseling in het ziekenhuis is ook
    erg leuk zo maak je nog meer mee.

    Ja over 3 nachtjes zijn wij er en kunnen we eindelijk weer knuffelen.
    Dikke kus en heel veel liefs mama

  • 19 Maart 2014 - 21:13

    Lisette:

    Laris, wat een heftige gebeurtenissen weer zeg! En wat een hoop nieuwe belevenissen!

    Zo te horen geniet je er nog steeds van en wat gaaf dat je een hoop leuke en nuttige dingen kan aanschaffen van je het geld! Geweldig meid!!!

    Heel veel plezier volgende week met je familie, heerlijk genieten en een hele hoop leuke en mooie dingen doen! Dan wachten we wel een weekje langer op je verhaal :-)

    Geniet meid!!! Liefs

  • 19 Maart 2014 - 22:08

    Jolanda:

    Heey moppie!

    Heftig allemaal weer zeg! Nog 3 nachtjes en dan ga ik je helemaal plat knuffelen!

    Dikke kus Jo

  • 19 Maart 2014 - 23:46

    Lex Mokveld :

    Gave foto's tof dat je spulletjes snel geleverd zijn.
    Triest voor die moeder ook dat 5e kindje was neem ik aan gewenst.
    En die regen nou ik weet nog dat we in India tich dagen regen achter elkaar hadden en toen bleven we ook niet binnen. Hey girl go for it.
    Ben trots op je, hee lekker he die hamburger met patatjes, krijg bijna een flashback.
    Hee geniet van je familie en tot over 2 weken groetjes en vette kus ank en lex

  • 20 Maart 2014 - 03:02

    Desire:

    Wat een heftige verhalen weer maar het klinkt allemaal wel heel interessant want je allemaal mee maakt.

    Heel veel plezier met je familie, geniet er van!

    Liefs Desire

  • 20 Maart 2014 - 12:32

    Jolanda:

    Laris, wat ben je goed bezig maar best ook wel heftig af en toe als ik het zo lees. Gelukkig gauw je moeder en zus bij je, geniet lekker! Grt. Jolanda

  • 20 Maart 2014 - 20:18

    Opa En Oma:

    Wat heb je weer veel mee gemaakt
    Wat een toe standen daar in het ziekenhuis
    Ik ben met Robin meegeweest dat hoor je wel van hem
    Larissa heel veel plezier met
    Mama .Jolanda.Frank en Robin
    Dikke knuffel van ons

  • 22 Maart 2014 - 18:46

    Sabine:

    Hoi Laris,

    Jeetje, wat maak jij een hoop mee zeg. Ongelofelijk hoe het er daar aan toe gaat. Hoe goed hebben wij het hier dan he..
    Ik vindt het echt heel knap van je hoe je dat allemaal doet.

    Heel veel plezier de komende dagen met rondreizen. Heerlijk weer je familie om je heen. Geniet er van!

    X Sabine

  • 23 Maart 2014 - 16:36

    Jan V Nieuwkerk:

    Dat is wel even heftig al die dode vooral dat meisje nog zo jong. Leuk dat je op de kraamafdeling mee mag lopen. Ga lekker genieten van de rondreis ben benieuwd naar het verslag en de foto's.

    Groeten van de tintenaren

  • 23 Maart 2014 - 21:48

    Gaby:

    hoi Larissa,

    heel veel plezier met je familie geniet ervan
    wat maak je toch heftige dingen mee.
    liefs Gaby

  • 24 Maart 2014 - 08:37

    Nienke:

    Nou, je kan niet zeggen dat je niks mee maakt zeg!
    Veel plezier met rondreizen en knuffelen hihi
    Groetjes Nienke

  • 28 Maart 2014 - 18:29

    Marit:

    Jeetje wat een verhalen, wat maak je een hoop mee...
    hoe anders dan in Nederland.
    Wat fijn dat je familie op bezoek is!

    Geniet van elkaar en tot je volgende bericht!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Oeganda, Kampala

Uganda

Vrijwillergerswerk in het ziekenhuis

Recente Reisverslagen:

08 Mei 2014

weer thuis in het regenachtige kikerlandje

02 Mei 2014

Laatste week Uganda

24 April 2014

Verhaal 9

16 April 2014

Week 10 alweer

11 April 2014

Op safari
Larissa

Ik ben Larissa in het dagelijks leven werk ik als verpleegkundige. Ik ga graag in het weekend en door de weeks met mij vriendinnen drankjes drinken en houd natuurlijk van shoppen. Ik ga nu voor 3 maanden vrijwilligers werk doen in Uganda ik ga dat doen door in een ziekenhuis te gaan als verpleegkundige. Ik hoop dat iedereen met veel plezier mijn verhalen zal lezen. Xliefs

Actief sinds 31 Jan. 2014
Verslag gelezen: 354
Totaal aantal bezoekers 7104

Voorgaande reizen:

06 Februari 2014 - 06 Mei 2014

Uganda

Landen bezocht: