Verhaal 9 - Reisverslag uit Kampala, Oeganda van Larissa Nieuwkerk - WaarBenJij.nu Verhaal 9 - Reisverslag uit Kampala, Oeganda van Larissa Nieuwkerk - WaarBenJij.nu

Verhaal 9

Door: Larissa

Blijf op de hoogte en volg Larissa

24 April 2014 | Oeganda, Kampala

Hee lieve allemaal, hier ben ik weer met een nieuw verhaal, ik wilde hem eigenlijk gister al plaatsen maar de stroom was weer eens uit. Ik voel mij elke dag weer iets fitter dus hopelijk morgen weer de hele dag werken.

Veel leesplezier!!

Woensdag:

Een ochtend gewerkt het begon natuurlijk weer met les dit keer ging het over comapatiënten over de behandeling en benadering van de patiënten, daarna mee gelopen met de viste een paar pus wonden verzorgt en een patiënt opgenomen na de lunch weer naar huis gegaan dit moest van mij superveizer ik moet zuinig zijn op me zelf. Savonds met zijn alle wat te eten besteld.

Donderdag:

Vandaag weer gewerkt eest maar even mij werk betaald oeps dit had ik nog helemaal niet gedaan daarna naar de afdeling gegaan die bijna helemaal leeg was aangesloten bij de visite ik vroeg aan een student waarom het zo rustig was op de afdeling zij zei ja met de Pasen gaat de afdeling dicht maar ik dacht dat heb ik vast verkeerd verstaan. Maar nee er kwam een opname maar die moest maar naar een ander ziekenhuis hu ik stond echt met mij bek vol tanden dit ga je niet menen. Er lager nog 4 patiënten 2 patiënten konden wel naar huis en 2 werden overgeplaatst naar een andere afdeling want er bleef 1 afdeling open voor alle ‘zieke’ patiënten. Oké dus de afdeling gaat gewoon 4 dagen dicht!! Welkom in Afrika! Savonds pannenkoeken gebakken en een drankje gedaan.

Vrijdag:

Een vrije dag samen met Daphne naar de krafmarkt gegaan en gezellig geluncht na de lunch nog wat gewinkeld. Savonds met zijn alle uit eten geweest in een super leuk restaurant met live muziek dus daar heel de avond blijven zitten.

Zaterdag:

Met zijn 4e naar de markt gegaan en met zijn alle gelucht, we wilde eigenlijk gaan zwemmen vandaag maar het weer zit niet echt mee de laatste tijd veel regen gehad en het is hele tijd bewolkt dus maar spelletjes gespeeld op het dakterras. Savonds met zijn alle uit eten geweest en gaan stappen dit was weer erg gezellig.

Zondag:

Uitgelsapen en met een ander Nederlands meisje afgesproken om een bij haar een Paas lunch te maken. Eerst boodschappen gedaan met zijn alle en bij Maaike alles klaar gemaakt en opgegeten na het eten nog een spelletje gedaan wat erg lang duurde. We moesten snel naar het guesthouse terug want we hadden een bbq. Gelukkig waren we nog op tijd. Gezellig gebbq met het hele guesthouse. daarna nog een drankje gedaan om de Pasen te vieren.

Maandag:

Een Paas ontbijt gemaakt bijna iedereen was vrij dus konden we uitgebreid ontbijten smiddag nog even de stad in gegaan maar bijna alle winkels waren dicht. Hier wordt Pasen wel echt gevierd iedereen op straat is netjes aangekleed in pak en mooie jurken aan zelfs de armste mensen hebben hun beste kleding aan. De enigste

mensen die nog werken zijn de moslims veder is echt alles dicht. Terug gegaan naar het guesthouse en een film gekeken met zijn alle. Savonds samen met Daphne een pasta gemaakt.

Dinsdag:

Wauh wel 1 patiënt op de afdeling jemig wat veel. Visite was al gelopen voordat ik kwam, gelukkig kwamen er al snel 2 patiënten natuurlijk weer een boodha boodha ongeval die haar heup had gebroken en een flinke wond op haar heup, de andere patiënt had erge buikpijn klachten haar opgenomen en naar het lab geweest en maar wat bedden gesopt dit kon ook geen kwaad ;). Hopelijk zijn er morgen nog wat meer patiënten.

Woensdag:

Niet gaan werken omdat ik de hele nacht bezig was geweest dus heel de ochtend geslapen smiddags ging het gelukkig weer een stukje beter.. savonds met zijn alle gekookt.

Heel veel liefs vanuit het verre Uganda, natuurlijk weer bedankt voor alle lieve reacties en berichtjes. Heeft er iemand toevallig de uitzending van Peter R de Vries over de grens in Uganda gezien? Was een heftige uitzending he jammer genoeg gebeurd dit hier echt gelukkig wel in iets mindere malen want Peter R de Vries heeft het over 1000 maar het gebeurt ‘maar’ 10 tallen keren per jaar natuurlijk ook nog veel te veel..

  • 24 April 2014 - 23:12

    Daisy:

    Top dat het weer beter gaat meid! Leuke foto's, je heb al een lekker kleurtje!! Hele dikke kus!

  • 25 April 2014 - 06:08

    Jolanda:

    Heey moppie,

    Wat een gek weekje zo.. Met zo weinig patiënten. Gelukkig kon je het daardoor wel even rustig aan doen!
    Nog maar 11 nachtjes en dan ben je alweer thuis :D

    Geniet van je weekend!
    Dikke kus Jo

  • 25 April 2014 - 07:44

    Frank:

    Fijn dat het weer beter gaat!

    Bizar dat die mensen dan naar huis moeten met Pasen, blijkbaar kan je niet ziek zijn op een feestdag ;)

    Veel plezier nog
    Frank

  • 25 April 2014 - 09:27

    Annette Waaijer:

    Hoi Larissa,

    het blijft leuk om je verhalen te lezen! het begint alweer op te schieten
    In ben benieuwd hoe je het werken in het reinier weer zal vinden. waarschijnlijk als een cultuur shock.
    al die drukte om pietluttigheden hier haha.
    veel plezier nog en niet meer ziek worden
    groetjes Annette

  • 25 April 2014 - 12:27

    Mama:

    Heey meisje

    Ja dat is hier toch anders geregeld. Misschien een idee als je weer aan het werk
    bent. Gooi gewoon dat ziekenhuis dicht met de feestdagen. Lekker makkelijk.
    Knap nu maar snel op het eind is in zicht.
    Geniet er nog van.
    Heel veel liefs mama

  • 25 April 2014 - 17:12

    Lisette :

    Laris, heb weer heerlijk je verhalen gelezen! Dacht dat wij soms weinig patiënten hadden maar je spant nu toch wel echt de kroon!

    Misschien een goed voorstel als je terug ben bij Joke om met kerst & oud/nieuw ook gewoon de afdeling te sluiten haha zie het al voor me :-) lijkt me een heerlijk idee haha!

    Tot snel meid!!! Voor je het weet zijn er weer heel veel regels dus geniet er nog optimaal van daarso!!!!


    Liefs Liset

  • 25 April 2014 - 20:36

    Lex Mokveld:

    Hee Larissa dat wordt straks afzien als je terug in nederland bent want dan zit je gewoon weer op de bank en de avond doorbrengen met GTST of zo iets.
    Een echte paasgedachte daar zeg lig je eindelijk in een ziekenhuis of ben je er met veel moeite gekomen en mag je er niet in of moet je weg.
    Beginnen ze daar zo vroeg met rondes lopen of ben je weleens te laat HAHA.
    Je zult het nog gaan missen die gezelligheid onderling wany jullie heben wel een toffe band volgens mij.
    Hee nog veel sterkte met de laatste dagen en je weet het gezond weer terug groetjes lex

  • 25 April 2014 - 22:46

    Ton En Judith:

    Ha Laris,
    we hebben je verhalen weer gelezen gelukkig ben je weer wat opgeknapt nu geniet nog maar even van die laatste weekjes
    groetjes vanuit Kwintsheul

  • 26 April 2014 - 16:09

    Opa En Oma:

    Heey meisje
    Wat een gedoe daar met Pasen in het ziekenhuis
    Gelukkig gaat het wat beter met je
    Nog 10 dagen en dan ben je alweer thuis
    Een dikke knuffel van ons

  • 27 April 2014 - 11:42

    Yvonne En Jan:

    Leuk om je verhaal weer te lezen wel bijzonder dat het ziekenhuis dicht is. Wat voor muziek werd er gespeeld in het restaurant en kon je er ook dansen, wij hebben dat ook een keer mee gemaakt in Finland. Veel plezier nog daar en hou je gezondheid in de gaten.

    Groeten Yvonne en Jan

  • 28 April 2014 - 05:28

    Kim :

    He Laris!
    wat leuk die fotos ook weer! gelukkig voel je je beter
    Liefs Kim

  • 28 April 2014 - 13:26

    Miranda:

    Hoi Laris,

    Had een tijdje je verslagen gemist door een veranderde instelling van m'n mail op m'n nieuwe telefoon of zoiets. Maar goed, ik ben weer op de hoogte, want je ouders hebben me gisteren op de familie-middag even bijgepraat. Heel veel succes en plezier nog deze laatste dagen!

    Groetjes Miranda

  • 29 April 2014 - 07:56

    Petra:

    Hoi Larissa,

    Ik dacht dat je wel afgevallen zou zijn, maar je ziet er op de foto's nog goed uit. Ben je met koningsdag nog op de Ambassade geweest? Tot gauw.

    groetjes Petra

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Oeganda, Kampala

Uganda

Vrijwillergerswerk in het ziekenhuis

Recente Reisverslagen:

08 Mei 2014

weer thuis in het regenachtige kikerlandje

02 Mei 2014

Laatste week Uganda

24 April 2014

Verhaal 9

16 April 2014

Week 10 alweer

11 April 2014

Op safari
Larissa

Ik ben Larissa in het dagelijks leven werk ik als verpleegkundige. Ik ga graag in het weekend en door de weeks met mij vriendinnen drankjes drinken en houd natuurlijk van shoppen. Ik ga nu voor 3 maanden vrijwilligers werk doen in Uganda ik ga dat doen door in een ziekenhuis te gaan als verpleegkundige. Ik hoop dat iedereen met veel plezier mijn verhalen zal lezen. Xliefs

Actief sinds 31 Jan. 2014
Verslag gelezen: 265
Totaal aantal bezoekers 7072

Voorgaande reizen:

06 Februari 2014 - 06 Mei 2014

Uganda

Landen bezocht: