Week 10 alweer - Reisverslag uit Kampala, Oeganda van Larissa Nieuwkerk - WaarBenJij.nu Week 10 alweer - Reisverslag uit Kampala, Oeganda van Larissa Nieuwkerk - WaarBenJij.nu

Week 10 alweer

Door: Larissa

Blijf op de hoogte en volg Larissa

16 April 2014 | Oeganda, Kampala

Hoi lieve allemaal daar ben ik weer met verhaal nummer 8! Hopelijk blijven jullie het leuk vinden om te lezen. Deze week helaas niet veel gewerkt want ik ben een beetje ziek gelukkig niets erg verstopping en een beestje in de darmen nu medicijnen voor gekregen. Veel leesplezier weer!

Zondag:
Eerst maar weer eens de was gedaan samen met Daphne hier waren we wel zo’n 3 uur mee bezig alles met de hand gelukkig was de helft van mij was al gedaan in Jinja heerlijk alles in de wasmachine. Na het wassen met zijn 5e de stad in gegaan even wat gegeten en nog wat gewinkeld voor het donker weer terug in guesthouse. Wat te eten besteld en heel de avond zonder stroom en licht gezeten niemand had meer een telefoon of laptop dus moesten we ouderwets spelletjes spelen met zijn alle.

Maandag:
Weer gewerkt iedereen had me erg gemist altijd leuk om te horen. Het was onwijs druk in het ziekenhuis er waren meer patiënten dan bedden dus lagen er een paar gewoon op de grond gelukkig wel de minder zieke patiënten. Heel veel kunnen doen vandaag er moesten veel patiënten worden uitgezogen veel wonden kunnen doen en medicatie gegeven. Heel erg leuk mij superveizer ging de studenten aanleren hoe ze een neussonde moest inbrengen en ze heeft naar mij geluisterd want ze controleerde nu met lucht ipv water echt zo leuk ook hebben we samen de spullen uitgezocht die ik mee had gebracht hier waren ze zo blij mee. Savonds zelf gekookt

Dinsdag:
De hele dag bij the Sugerey gezeten met Daphne ze voelde zich al een paar weken niet lekker. Gelukkig was er niets ergs alleen duurde het wel de hele dag dus kon ik niet meer werken. Savonds pizza avond.

Woensdag:
Ook ziek thuis gebleven nou het schiet lekker op heel de dag in bed gelegen met onwijze buikpijn. Dus maar wat filmpjes gekeken.

Donderdag:
Weer terug naar the sugerey voor Daphne en ook gelijk even voor mezelf de dokter denkt dat ik verstopt zit dus kreeg ik zetpillen mee. Ook was ik mij teennagel verloren en heel mij teen was ontstoken dus ze hebben nu me teen open gesneden heel pijnlijk die gaan ze morgen ook weer opnieuw inpakken dus ik ben benieuwd. Savonds niet zo veel meer gedaan en op tijd naar bed gegaan.

Vrijdag:
Weer de hele dag bij the sugerey gezeten dit keer alleen voor mij van alles en nog wat gehad maar de buikpijn ging niet over gelukkig mocht ik na 7 uur toch het pand verlaten. Mijn teentje zag er gelukkig beter uit deze hebben ze opnieuw inpakt en mag ik zondag zelf uitpakken. Savonds uit eten geweest na ja uit eten ik heb zelf niet zoveel gegeten.

Zaterdag:
Het ging gelukkig iets beter, eerst naar de stad gegaan om een cadeau voor Francis te kopen. Savonds eerst haar verjaardag gevierd en naar een club gegaan waar een techno feest was nou als ze dat techno noemen haha ze waren gewoon wat aan het trommelen op trommels maar het was best leuk.

Zondag:
Heel lang uitgeslapen ik had gewoon mij record gehaald. Gelijk mij teentje uitgepakt deze zag er keurig uit. Ik voelde me gelukkig weer iets beter de rest was allemaal brak door de drankjes dus hebben we de hele middag zitten kaarten. Savonds wat te eten besteld.

Maandag:
Alleen een ochtend gewerkt met de visite meegelopen en met de hoofdzuster overlegd wat ik nog meer kan sponseren ik dacht zelf aan een bloeddruk meter en saturatie meter omdat we samen moeten doen met de mannen afdeling heel handig.. misschien nog een uitzuigapparaat omdat ze er maar 1 hebben en ging de hoofdzuster nog nadenken wat ze graag wil hebben.

Dinsdag:
Weer thuis gebleven voelde me weer niet goed hopelijk gaat het morgen weer beter want ik ben hier om te werken en niet om thuis te zitten. Over 3 weken ben ik weer thuis dus wil nog even knallen! Savonds de pizza maar laten staan en een boterham gegeten.

Heel veel liefs en tot over 3 weekjes :D en weer heel erg bedankt voor alle lieve reacties op het vorige verhaal.

P.S. Mij lieve zus heeft nog wat foto’s bij het vorige verhaal gezet (op safari) omdat de site op mij laptop op een of andere manier niet meer laad. Dus als jullie het leuk vinden kun je die nog bekeken.
P.P.S. Nee Lex ze hebben hier geen MAC  wel een KFC!

  • 16 April 2014 - 18:13

    Mama:

    Heel meisje

    Het zit ook niet mee allemaal. Hopelijk knap
    Je snel weer op. Het is nog maar voor een paar weekjes.
    Leuk als je al die andere spullen ook nog kan schenken aan
    Het ziekenhuis.

    Heel veel liefs en een dikke kus van mama

  • 16 April 2014 - 18:22

    Jaimy:

    Hè meid! Jeetje dat klinkt niet echt best, een beestje in je darmen? :-O Voel je je erg beroerd? Maar even goed uitzieken dan! Hele gave foto's van de safari. Leuk hoor!
    Liefs Jaimy

  • 16 April 2014 - 18:25

    Jolanda:

    Hoi moppie,

    Wat een gedoe dat ziek zijn.. Jammer hé! Hopelijk kun je de komende weken weer lekker aan de slag! Fijn dat je nog hebt besproken om nog wat spullen te schenken.

    Beterschap en een hele dikke kus Jo

  • 16 April 2014 - 18:43

    Lisette:

    Lieve Laris,

    Balen zeg dat jezelf nu ook even patiënt bent geweest. Ben blij dat het gelukkig weer beter gaat met je en dat je de laatste 3 wkn kan knallen nog!

    Meid nog heel veel suc6 en veel plezier nog! En je verveelt me nog steeds niet met je verhalen en foto's :-)

    Liefs!!

  • 16 April 2014 - 19:50

    Gaby:

    hoi Larissa,

    net pas je safari verslag gelezen. wat fijn dat je je familie weer even hebt kunnen knuffelen. en wat veel safari 's maken jullie zeg! maar wel onwijs gaaf lijkt me.
    ik heb nu mijn eigen tijger, ik heb een kater van 3 jaar oud uit de katten opvang overgenomen. Basje heet hij. t is een hele erge knuffel kat die de hele tijd op schoot zit, heerlijk, als Jos er niet is natuurlijk : ) het is een speels beestje die goed luistert en braaf is, toch fijn als je thuis komt in een leeg huis dat er iemand blij is om je te zien.
    jammer dat je gezondheid je een beetje plaagt, komt wel weer goed.
    je bent al aan t af tellen zie ik, nog eventjes e dan weer naar huis, maar dan ga je deze mensen weer missen, tja t is altijd wat.
    de groetjes van Eva die heeft je verslag vanmiddag bekeken.
    xxxx Gaby

  • 16 April 2014 - 20:10

    Joke:

    Hoi Larissa
    Volgens mij raakt jou rugzak heel vol met alles wat je meemaakt. Krachtig zoals je overkomt.
    De eindstreep is in zicht, wat een dubbel gevoel zal dit zijn. Althans, dat herken ik van mijn eigen kinderen.
    Een dikke knuffel van mij


    Joke

  • 16 April 2014 - 22:00

    Ton En Judith:

    Ha Larissa,
    Vervelend dat je je nog niet helemaal lekker voelt hopelijk gaat het snel weer beter, Wat mooi dat je voor het ziekenhuis nog wat apparatuur kan kopen super nu geniet van de laatste weekjes
    liefs fam kleiweg

  • 16 April 2014 - 23:14

    Yvonne En Jan:

    Hallo Larissa;
    Dat schiet niet op dat je zelf in de lappe mand zit. Goed uit zieken en niet te veel pizza eten misschien.
    Mooi om je safari verhaal te lezen en fijn dat je de mensen daar kan helpen met je spullen en sponseer geld. Blijf ons op de hoogte houden en nog veel plezier de laatste 3 weken.

  • 16 April 2014 - 23:14

    Lex Mokveld:

    hee muts jou staat ook alles, ik heb nog een advies m.b.t. het eten bestel een keer indisch dan ben je zo van je verstopping af.
    Krijg jij dezelfde behandeling als de mensen daar, of blijkt de kennis toch beperkt. en specifiek voor de gevallen die je bijna iedere week tegen komt.
    Is er trouwens al een babytje naar je vernoemd of heb je geen bevallingen meer gehad de laatste tijd.
    Bijna pasen dus eieren zoeken????
    hee kanjer we komen graag een keer thuis langs om alle verhalen nog een keer van je te horen.
    Succes nog en je zult straks wel af moeten kicken na al die pizza's en uit etens.
    Straks weer aardappletjes met spruitjes ofzo, hee dikke knuffel groetjes ank en lex

  • 17 April 2014 - 04:48

    Desire:

    Hoi Larissa,

    Heel erg leuk om je verhalen te lezen. Hoop dat je, je inmiddels weer helemaal goed voelt en je weer lekker aan de slag kan daar!
    Over drie weekjes alweer terug naar huis, het is echt super snel gegaan!

    Heel veel plezier nog en geniet er nog even van.

    Groetjes Désiré

  • 17 April 2014 - 22:36

    Opa En Oma:

    HET ZIT JE DE LAATSE DAGEN NIET ERG MEE
    MAAR ZET HEM OP DE LAATSTE WEKEN
    HOOP DAT JE NOG DRIE WEKEN ER TEGEN AAN KAN
    DIKKE KNUFFEL VAN ONS

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Oeganda, Kampala

Uganda

Vrijwillergerswerk in het ziekenhuis

Recente Reisverslagen:

08 Mei 2014

weer thuis in het regenachtige kikerlandje

02 Mei 2014

Laatste week Uganda

24 April 2014

Verhaal 9

16 April 2014

Week 10 alweer

11 April 2014

Op safari
Larissa

Ik ben Larissa in het dagelijks leven werk ik als verpleegkundige. Ik ga graag in het weekend en door de weeks met mij vriendinnen drankjes drinken en houd natuurlijk van shoppen. Ik ga nu voor 3 maanden vrijwilligers werk doen in Uganda ik ga dat doen door in een ziekenhuis te gaan als verpleegkundige. Ik hoop dat iedereen met veel plezier mijn verhalen zal lezen. Xliefs

Actief sinds 31 Jan. 2014
Verslag gelezen: 246
Totaal aantal bezoekers 7075

Voorgaande reizen:

06 Februari 2014 - 06 Mei 2014

Uganda

Landen bezocht: