Eerst 2 dagen - Reisverslag uit Kampala, Oeganda van Larissa Nieuwkerk - WaarBenJij.nu Eerst 2 dagen - Reisverslag uit Kampala, Oeganda van Larissa Nieuwkerk - WaarBenJij.nu

Eerst 2 dagen

Door: Larissa

Blijf op de hoogte en volg Larissa

08 Februari 2014 | Oeganda, Kampala

Hoi lieve allemaal,

Om te beginnen is de reis goed verlopen ik begon natuurlijk met veel te veel bagage maar dit konden we gelukkig oplossen. Ik landen ongeveer rond half 11 lokale tijd (we lopen hier 2 uur voor) de koffers opgehaald gelukkig waren ze er allebei en werd ik netjes opgehaald ongeveer een uurtje rijden naar het geusthouse onderweg veel gezien iedereen knippert hier met zijn lichten en toetert lekker gaos dus ;) rond half 12 was ik in het geusthouse wat er heel gezellig uit ziet mij eigen kamer is klein maar goed.

Vrijdag:
Ik had redelijk geslapen voor mijn eerste nachtje Uganda even ontbijten met natuurlijk mijn eigen pindakaas. Er zitten hier onwijs veel Nederlanders dus het is heel gezellig alleen het internet is helaas ver te zoeken heel af en toe is het er en het stroom valt steeds uit haha welkom in Afrika! Maar even terug naar vrijdag ik kreeg samen met nog een Nederlands meisje een city tour dit was erg leuk veel van de stad kunnen zien het is een hele drukke stad en we worden steeds nageroepen muzuko wat blanke betekend 1 vrouw wilde ons zelfs even aanraken om te voelen of we even zacht waren dan zij zelf echt bizar. We zijn naar de markt geweest waar je echt alles kunt kopen. Kampala is een arme stad er wonen veel menen op straat en veel bedelaars vooral veel kinderen, gelukkig is niet iedereen arm want er staan ook een paar flinke huizen.
Terug in het geusthouse op het dak terras gezeten het is een flink dak terras met stoelen banken en een bar. We zijn met zijn alle in totaal met zijn 12e uit eten geweest. Daarna het nacht leven van Uganda ontdekt. We zijn naar een discotheek gegaan wat een gekkenhuis iedereen danst echt niemand staat stil. Ze kunnen hier helaas geen wijn dus zijn we aan het bier gegaan halve liter flessen haha het was dus erg gezellig!

Zaterdag:
Vandaag eerst in de ochtend op het dak terras gezeten het is hier erg warm maar wel bewolkt. Daarna zijn we met de bodha bodha naar de stad gegaan. Een bodha bodha is een soort kreitler waar ze soms wel met zijn 5e opzitten, en met weet ik wat nog meer fietsen matrassen kippen ze vervoeren hier alles.
Vandaag deed eindelijk het stroom het weer dus ook weer internet jeeh. Vandaag met zijn alle pannenkoeken gebakken lekker. En vanavond misschien nog een dansje wagen in de stad. Ik heb vandaag te horen gekregen dat ik maandag naar het andere geusthouse ga best wel jammer eigenlijk want het is hier best gezellig maarja ik ben hier om te werken. Als het goed is ga ik dinsdag beginnen in het ziekenhuis. Ik heb er in ieder geval veel zin in. Ik probeer gauw weer wat te schrijven!!

Dikke kus liefs x

  • 08 Februari 2014 - 20:35

    Jolanda:

    Heey lieffie,

    Klinkt goed zeg!! Vet grappig dat ze daar ook muzunko roepen :D
    Ik ben heel blij dat je het zo naar je zin hebt!
    Geniet van je weekend! En alvast veel plezier en succes voor het werken!

    Liefs Jo

  • 08 Februari 2014 - 20:38

    Robin:

    hee zus,

    top om te horen dat het allemaal zo goed gaat. Hopelijk word dat andere guesthouse net zo gezellig als waar je nu in zit.

    heel veel plezier en succes voor de komende week als je moet gaan werken!

    kusjes

  • 08 Februari 2014 - 20:41

    Nienke:

    Hè fijn om te lezen dat je goed ben aangekomen! En leuke dingen gedaan... Houden zo :-)

  • 08 Februari 2014 - 20:50

    Mama:

    Hoi meisje

    Fijn om te horen dat het goed met je gaat. Ja dat was wel even wat op Schiphol
    Met die koffers maar gelukkig is alles goed gekomen en kon toch alles mee.
    Je volgende guesthouse is vast ook erg leuk.
    Geniet ervan.
    Heel veel liefs mama

  • 08 Februari 2014 - 21:45

    Jeroen:

    Hey blankie..... Goed te lezen dat je het naar je zin hebt daar.
    Zo zwaar waren je koffers toch niet???? :-)

  • 08 Februari 2014 - 22:35

    Anita:

    Hee Muzuko!
    Goed om te horen dat je veilig bent aangekomen en dat je je al aardig hebt vermaakt de eerste twee dagen!! Doe je best, veel plezier & doe voorzichtig!!

    XXX Annie

  • 09 Februari 2014 - 00:18

    Liset:

    Hi Laris,

    Goed om te lezen dat je een goed begin heb gehad!
    En ach zo leer je misschien ook wel bier drinken haha

    Hopelijk is je volgende guesthouse net zo gezellig!

    Suc6 dinsdag met je eerste werkdag! En ik zeg kom maar
    op met je volgende verhaal!

    Xx

  • 09 Februari 2014 - 00:33

    Marjolein:

    Hé!
    Fijn dat het goed bent aangekomen en een warm welkom hebt gehad!
    Ik ben benieuwd naar je volgende verhaal.

    Liefs

  • 09 Februari 2014 - 10:10

    Jolanda&Piet:

    Ha Laris, zoals Piet op z'n eigen droge wijze zei toen wij het jouw eerste verslag lazen: "het gaat daar dus allemaal wel". Ik zeg: goed bezig! We zijn benieuwd naar al je verhalen. Groetjes XXX

  • 09 Februari 2014 - 10:12

    Jaimy:

    He meis!! Wat gaaf dat je daar ook een Nederlands meisje hebt ontmoet zeg.
    Zeker voor de eerste dagen is dat denk wel erg fijn! Gaat zij ook mee naar het andere guesthouse? Daar zullen vast ook wel weer leuke gezellige mensen zijn. Gaaf ook dat je meteen even ben gaan stappen, hihi. Dat bier zal wel even wennen zijn geweest haha!
    Leuk verhaal om te lezen hoor! Benieuwd naar de volgende. Succes dinsdag!!!
    Liefs Jaimy

  • 09 Februari 2014 - 12:18

    Daisy:

    Haai meid, wat een super leuk verhaal om te lezen, zo te lezen heb je het goed naar je zin! haha lekker aan het bier!

  • 09 Februari 2014 - 12:25

    Opa En Oma:

    Hallo Larissa Wat leuk dat je het naar je zin heb
    Geniet van je tijd dat je daar ben
    Dinsdag ga je beginnen in het ziekenhuis en veel plezier met je werk
    Veel liefs van opa en oma een dikke kus


  • 09 Februari 2014 - 17:42

    Ingrid:

    Ha Larissa,
    Wat ontzettend leuk om te lezen. Maak er een mooie tijd van.
    Groetjes ingrid

  • 09 Februari 2014 - 18:54

    Joyce:

    Heej laris,

    Super leuk om te lezen allemaal. Eerste bericht is in ieder geval positief. Veel plezier en succes, ben benieuwd naar je fotos.

    Groetjes Joyce

  • 09 Februari 2014 - 19:53

    Lex Mokveld:

    Hee kanjer goed te horen dat je een goede reis achter de rug hebt en je al in het nachtleven hebt gestort.
    FF lekker ontspannen voor je aan de werkelijke klus gaat beginnen. Ben benieuwd hoe je neuwe geusthouse genoten zijn en of je daar ook een dakterras hebt met BAR.
    Bizar maar gaaf kick some ass en good luck dinsdag groetjes en dikke kus lex

  • 10 Februari 2014 - 07:35

    Lian:

    Hi Larissa,

    Fijn om te lezen dat je het naar je zin heb! Heel veel plezier en succes morgen met je eerste werkdag!

    Liefs Lian

  • 10 Februari 2014 - 10:44

    Nursie Waaijer:

    hoi Laris , ben er gelijk voor gaan zitten toen ik je verslag zag. gelukkig goed aangekomen en lekker genieten, je zal nu geen spijt meer hebben. ik zie uit naar je volgende verslag!!!XX

  • 10 Februari 2014 - 23:27

    Gaby:

    lieve Larissa, wat knap van je dat je dit doet. na een moeilijk afscheid is het je toch maar gelukt. succes morgen in het ziekenhuis.
    liefs Gaby

  • 13 Februari 2014 - 00:19

    Resi:

    Woohhooo
    klinkt goed!!!
    have fun!!!

  • 13 Februari 2014 - 16:24

    Melanie:

    Hey Laris!
    Leuk om je zo te volgen!
    Ben ook erg benieuwd hoe je eerste werkdagen zijn verlopen!
    Veel plezier en succes!

  • 14 Februari 2014 - 17:07

    Jacqueline (recovery:

    Super gaaf als ik het zo lees. Heel veel plezier en fjine ervaringen.
    G je zeker volgen.
    gr jacq

    ejoy!!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Oeganda, Kampala

Uganda

Vrijwillergerswerk in het ziekenhuis

Recente Reisverslagen:

08 Mei 2014

weer thuis in het regenachtige kikerlandje

02 Mei 2014

Laatste week Uganda

24 April 2014

Verhaal 9

16 April 2014

Week 10 alweer

11 April 2014

Op safari
Larissa

Ik ben Larissa in het dagelijks leven werk ik als verpleegkundige. Ik ga graag in het weekend en door de weeks met mij vriendinnen drankjes drinken en houd natuurlijk van shoppen. Ik ga nu voor 3 maanden vrijwilligers werk doen in Uganda ik ga dat doen door in een ziekenhuis te gaan als verpleegkundige. Ik hoop dat iedereen met veel plezier mijn verhalen zal lezen. Xliefs

Actief sinds 31 Jan. 2014
Verslag gelezen: 224
Totaal aantal bezoekers 7069

Voorgaande reizen:

06 Februari 2014 - 06 Mei 2014

Uganda

Landen bezocht: